شناسهٔ خبر: 66413565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این ماشین چینی، هم وانت است هم سواری + عکس

صاحب‌خبر -

برند چانگان در نمایشگاه خودرو پکن از جدیدترین محصول خود با نام کیو آن 07 رونمایی کرد که ترکیبی از پیکاپ و خودرو کراس اوور به حساب می‌آید. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر چانگان Qiyuan E07 همراه می‌شویم.

نوآوری چینی‌ها در ساخت خودروهای برقی تمامی ندارد. در نمایشگاه خودرو پکن شاهد محصولات عجیبی از برند دانگ فنگ بودیم و حالا به نظر می‌رسد که شرکت چانگان هم قصد دارد تا وارد این بازی شود؛ البته با محصولات تجاری و نه کانسپت. خودرو چانگان Qiyuan E07 یک محصول منحصر به فرد با ویژگی‌های کراس اور و پیکاپ است که با تمام ماشین‌های برقی چینی که تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند. در آخرین مطلب و سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و قیمت احتمالی خودرو برقی چانگان کیو آن E07 می‌رویم اما قبل از شروع کار بد نیست اشاره کنیم که این محصول بر اساس خودرو کانسپت چانگان CD701 طراحی و توسعه پیدا کرده است.

مشخصات فنی چانگان Qiyuan E07

چانگان Qiyuan E07 در نمایشگاه خودرو پکن چانگان Qiyuan E07 در نمایشگاه خودرو پکن

خودرو چانگان کیو آن E07 ترکیبی از کراس اور و پیکاپ به حساب می‌آید که با توجه به تریم انتخابی خریدار می‌تواند یک محصول دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک باشد که توانی معادل ۳۴۵ اسب بخار یا ۶۰۰ اسب بخار قدرت را تحویل راننده دهد. حداکثر سرعت خودرو برقی چانگان کیو آن E07 از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود اما شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۶ ثانیه خواهد بود. همچنین به لطف پکیج باتری‌های لیتیوم ترنری ودرو برقی چانگان Qiyuan E07 می‌تواند تا حدود ۵۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند. علاوه بر این موارد خودرو برقی چانگان کیو آن E07 از معماری ۸۰۰ ولت دی سی هم بهره می‌برد که به این محصول اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۳۰ دقیقه دوباره فول شارژ شود.

از مهم‌ترین امکانات و آپشن های خودرو برقی چانگان کیو آن 07 هم می‌توان به دستیار رانندگی خودکار سطح 2.5 اشاره کرد که تجهیزات ایمنی و امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار باقی ماندن بین خطوط و … را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری و ابعاد

چانگان Qiyuan E07 در نمایشگاه خودرو پکن چانگان Qiyuan E07 در نمایشگاه خودرو پکن

اندازه و ابعاد خودرو برقی چانگان Qiyuan E07 به ۵۱۰۰ میلی‌متر طول و حدود ۲ متر عرض می‌رسد و ارتفاع آن هم برابر ۱۶۹۰ میلیمتر طول خواهد بود که در کنار فاصله محوری ۳۱۲۰ میلیمتری یک خودرو بزرگ و جادار را نمایش می‌دهد.

جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری در طراحی چهره خودرو برقی چانگان کیو آن E07 می‌توان به رینگ‌های مدرن و آیرودینامیکی ا هندسه سه پره و دستگیره‌های درب مخفی شونده اشاره کرد. همچنین فضای صندوق عقب در خودرو برقی چانگان Qiyuan E07 دقیقاً مانند یک پیکاپ عمل می‌کند.

طراحی داخلی و کابین

کابین و داشبورد خودرو برقی چانگان کیو آن E07 با تمام محصولاتی که قبلا از شرکت‌های خودروسازی چینی دیدید فرق می‌کند.‌ حتی آفتابگیر چانگان Qiyuan E07 هم یک نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی است تا حداکثر تکنولوژی به کار رفته در این محصول را به شما نشان دهد. در کنار این موضوع کابین و اتاق چانگان کیو آن E07 به یک فرمان دی کات مدرن و نمایشگر مولتی مدیا ۱۴ اینچی مجهز شده است و در کنار آنها می‌توانید حسگر هوشیاری راننده و انواع و اقسام سیستم‌های نظارتی را پیدا کنید. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از قیمت خودرو برقی چانگان کیو آن 07 در دسترس نیست اما حدس می‌زنیم که بازه قیمت 50 هزار دلار، رقم مناسبی برای قیمت خودرو کراس اوور یا بهتر بگوییم پیکاپ برقی چینی چانگان Qiyuan E07 باشد.

نظر شما