شناسهٔ خبر: 66413173 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در راستای افزایش نشاط و شادی؛

پویش "یکشنبه‌های ورزشی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود

مدیر کل فرهنگی وزرات بهداشت با اعلام سیاست‌های تحولی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: پویش "یکشنبه‌های ورزشی" با هدف ایجاد شور و نشاط و افزایش تحرک بدنی و توجه به ورزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مفدا گفت: یکی از سیاست های تحولی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی در محیط دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی است. به همین جهت اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در نظر دارد پویش "یکشنبه‌های ورزشی" را در دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی با هدف ایجاد شور و نشاط و افزایش تحرک بدنی و توجه به ورزش جهت افزایش سلامت جسم و روح و روان برگزار نماید.

عجم افزود: با همین نگاه طرح تحول فعالیت های ورزشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و در حال حاضر مسابقات ورزشی در محیط های ورزشی و عمومی دانشجویی دانشگاه ها در حال اجرا می باشد و بعد از مرحله دانشگاهی مرحله منطقه ای آن نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد معاونت فرهنگی و دانشجویی در پویش یکشنبه های ورزشی بنا دارد در خوابگاه ها و سراهای دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هر هفته یکشنبه مسابقات یک رشته ورزشی را بصورت هماهنگ بین دانشجویان برگزار نماید و برندگان آن نیز در هر خوابگاه با اهدای جوایز تقدیر شوند.

پویش "یکشنبه‌های ورزشی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود

پویش "یکشنبه‌های ورزشی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان عزیز می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این پویش ورزشی به اداره تربیت بدنی دانشگاه خود مراجعه نمایند.

عجم در خصوص رشته‌های این پویش ورزشی و شیوه برگزاری آن گفت: این پویش در گام اول به صورت ۶ هفته متوالی با شش رشته تنیس روی میز، دارت، داژبال، طناب کشی، فوتبال روی میز و فوتبال گل کوچک برگزار خواهد شد. نفرات برتری که در هر خوابگاه در این پویش شرکت می نمایند هر هفته بین ۱ تا ۱۰ امتیاز می گیرند و در پایان شش هفته جمع امتیاز های دانشجویان در سراسر کشور به اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت ارسال می شود و با انجام ۲ قرعه کشی بین همه عزیزان شرکت کننده و همینطور دانشجویان شرکت کننده در سه سطح امتیازی جوایز ارزنده ای شامل دوچرخه و وسایل ورزشی، سفرهای تفریحی و زیارتی و... اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ اولین مرحله از این پویش ورزشی از یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۶ هفته متوالی ادامه خواهد داشت.

پویش یکشنبه‌های ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود

نظر شما