شناسهٔ خبر: 66402198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بوشهر: ایران در تعامل با کشورهای منطقه از خلیج فارس حراست می‌کند

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: ایران اسلامی قدرت اول و مطلق منطقه و خلیج فارس است که با دوستی و برادری با کشورهای منطقه از این آبراه راهبردی حراست و مراقبت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد:  نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

استاندار بوشهر گفت: ۱۰ اردیبهشت در تاریخ پرافتخار ایران روز بسیار مهم و ماندگاری است که یادآور رشادت و فداکاری ملت سرافراز ایران و فرار و شکست تاریخی اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی افزود: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد معتبر تاریخی نشان می‌دهد و مورخان بزرگ نیز به این مهم صحه گذاشته‌اند، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: در حالی که امروزه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی سابقه تاسیس آنها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی است را برای خلیج فارس بکارگیری کنند سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی همواره اذعان دارند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر بار دشمنان و متجاوزان قصد تعرض به منطقه را داشته‌اند در خلیج فارس با شکست مواجه شده‌اند افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره فارسی ذلت و خواری آنها در برابر دیدگان جهانیان، اقتدار کشور را به جهانیان نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها، اقتدار و قدرتمندی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به جهانیان نشان داد تصریح کرد: اگر دشمنان در محدوده خلیج فارس، دست از پا خطا کنند، روزگار سخت و تاریکی برایشان رقم می‌خورد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همایش روز ملی خلیج فارس با کیفیت مطلوبی برگزار شده و انتظار می‌رود در انعکاس و اطلاع‌رسانی این برنامه و نام بزرگ خلیج فارس، رسانه‌ها اهتمام ورزند.

محمدی‌زاده با اشاره به سابقه مبارزاتی استان بوشهر گفت: بوشهر در طول پنج قرن با استعمارگران جنگیده و نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است.

نظر شما