شناسهٔ خبر: 66401974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین نکوداشت حضرت آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار می‌شود

اهواز - ایرنا - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آیین نکوداشت حضرت آیت الله موسوی جزایری با بیش از نیم قرن مجاهدت با حضور مسئولان کشوری و لشکری در اهواز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ روز دوشنبه در نشست خبری با عنوان تشریح برنامه های آیین نکوداشت فقیه مجاهد حضرت آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: این آیین همزمان با روز معلم و در راستای تکریم استاد، ۱۲ اردیبهشت ماه (روز شهادت شهید مرتضی مطهری) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این آیین به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در خوزستان است، افزود: از ابتدای حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در خوزستان، برگزاری مجلس تکریم آیت‌الله جزایری و کنگره گرامیداشت وی مدنظر بود که برخی مسائل باعث به عقب افتادن این مراسم شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در این مراسم طلاب، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان، عشایر، پاسداران، پیشکسوتان دفاع مقدس، اعضای خبرگان رهبری و شاگردان آیت الله موسوی جزایری حضور دارند.

وی ادامه داد: آیت الله جزایری بیش از ۵۰ سال از عمر خود را وقف دین و انقلاب کرده و برای این استان زحمات بسیاری کشیده است لذا قدردانی از زحمات وی، قدردانی از انقلاب، دین و اسلام است.

حجت الاسلام اخوان صباغ اظهارکرد: بی شک آیت الله موسوی جزایری پدر معنوی استان بوده و برگزاری یک آئین نکوداشت نمی‌تواند به همه عرصه‌ها و جوانب فعالیت وی در سالیان اخیر بپردازد اما با این وجود فعالیت‌های حوزوی، دانشگاهی، رسانه‌ای، فرهنگی، تربیتی و تربیت نیروهای مؤمن و اساتید فاضل حوزه علمیه مدنظر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آیت الله جزایری یک انسان بزرگوار و وارسته است و خود را نسبت به دین، انقلاب و ارزش‌های دینی مسئول می‌داند لذا قدردانی از زحمات این عالم لازم است.

وی با اشاره به حضور برخی از مسئولان کشوری و لشکری و افرادی از استان بصره عراق در مراسم افزود: افراد بسیاری، مشتاق حضور در این مراسم بودند که به دلیل ظرفیت مکان برگزاری مراسم حضور آنها مقدور نیست.

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: در کنار این مراسم، نمایشگاه زندگینامه و صحبت‌های بزرگان کشوری و جهانی در خصوص آیت الله جزایری برپا خواهد شد همچنین ۱۱ جلد کتاب از آثار علمی آیت الله جزایری رونمایی می شود.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین تقوی، محسن رضایی، آیت الله اراکی و همچنین حاج صادق آهنگران نیز حضور دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: همچنین روز پنجشنبه (یک روز بعد از آیین نکوداشت) آیینی با حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از سران عشایر و طوایف مختلف عرب، لر، بختیاری و بهمئی برگزار خواهد شد.

وی به تشکیل دبیرخانه دائمی در راستای شناخت و معرفی بیشتر حضرت آیت الله موسوی جزایری به جامعه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همچنین به زودی کمیته رسانه و فضای مجازی تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام اخوان تجلیل از چهره‌های علمی، دینی و فرهنگی استان را جزو دستور کارهای دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان دانست و گفت: به زودی مراسم تکریم شیخ اعظم انصاری به عنوان یکی از علمای شاخص خوزستان برگزار خواهد شد.

نظر شما