شناسهٔ خبر: 66397163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

از شیراز تا مشهد با قطار چند ساعت است؟ - مردم سالاری آنلاين

برای همه ما ایرانیان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شهر زیبای مشهد است. سفر به مشهد ...

صاحب‌خبر -

برای همه ما ایرانیان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شهر زیبای مشهد است. سفر به مشهد هم فال است و هم تماشا. می‌توانید علاوه بر زیارت حرم مطهرامام هشتم، از جاذبه‌های دیدنی شهر نیز لذت ببرید و یا گشت‌وگذاری در طبیعت بکر آن داشته باشید. همه‌ساله عده زیادی از افراد از شهر شیراز به مشهد سفر می‌کنند و این مسیر را می‌توان یکی از پرترددترین مسیرهای داخلی دانست. اگر شما هم میان این دو شهر سفر می‌کنید، خوب است با مسیر ریلی شیراز-مشهد و بلیط قطار شیراز مشهد آشنا شوید. در این مقاله به مرور مختصری بر خط راه‌آهنمشهد-شیراز خواهیم پرداخت.

طول مسیر ریلی شیراز تا مشهد

برای‌اینکه خودتان را از شیراز به مشهد برسانید، روش‌های متعددی وجود دارد؛ اما در میان تمام راه‌های موجود، سفر با قطار یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست. بسیاری از افراد به‌سبب مزایای متعدد سفر با قطار، این وسیله نقلیه را برای سفر از شیراز به مشهد انتخاب می‌کنند. برای طی کردن این مسیر، باید از استان‌های متعددی گذر کنید تا از استان فارس در نیمه جنوبی کشور، به استان خراسان رضوی در شمال شرقی برسید. استان‌های یزد و خراسان جنوبی در مسیر رسیدن به مشهد از شیراز قرار دارند.

مبدأ سفر شما در این مسیر، ایستگاه راه‌آهن شیراز است. این ایستگاه در سال 1388 افتتاح شده و یکی از ایستگاه‌های نسبتاً تازه‌تأسیس محسوب می‌شود. ایستگاه راه‌آهن شیراز در زمینی به مساحت 67 هکتار ساخته شده و هرروزه عده زیادی از افراد برای سفر به اقصنقاط کشور، به این ایستگاه مراجعه می‌کنند. جالب است بدانید که این ایستگاه یکی از مجهزترین ایستگاه‌های قطار کشور به‌حسابمی‌آید. پس از آغاز سفر در این ایستگاه، با طی کردن بیش از 1300 کیلومتر در نهایت به ایستگاه قطار مشهد خواهید رسید. ایستگاه قطار مشهد نیز یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین ایستگاه‌های قطار است. در حقیقت این ایستگاه پس از ایستگاه راه‌آهن تهران، بزرگ‌ترین ایستگاه قطار کشور محسوب می‌شود. قدمت این سازه به 57 سال پیش یعنی سال 1345 باز می‌گردد.

مسیر شیراز-مشهد چند ساعت طول می‌کشد؟

همان‌طور که گفته شد، سفر با قطار نکات مثبت متعددی دارد؛ اما یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید، طول مدت سفر است. معمولا سفر با قطار کمی طولانی است و باید زمان زیادی را برای مسیر در نظر بگیرید. مسیر شیراز-مشهد را نیز می‌توان یکی از مسیرهای طولانی دانست که به زمان زیادی نیاز دارد. البته اخیرا نوید ایجاد تغییراتی در این مسیر داده شده تا طول سفر چندین ساعت کمتر شود.

درحال‌حاضر برای طی کردن مسیر 1300 کیلومتری، تقریبا 20 ساعت در راه خواهید بود. البته بسته به نوع قطار و مدت زمان توقف‌های آن ممکن است سفرتان18ساعته و یا حتی 22ساعته باشد. با وجود طولانی بودن مسیر در سفر با قطار، باید به‌راحتی و امکانات قطار نیز توجه داشته باشید. چنان‌چه زمان کافی برای سفر دارید، قطار انتخاب ایده‌آلی است. شما می‌توانید تا زمان رسیدن به مقصد روی تختتان استراحت کنید و حتی بخوابید. همچنین امکان استفاده از سیستم صوتی و تصویری برای لذت بردن از مسیر وجود دارد.

ایستگاه‌های مسیر ریلی شیراز-مشهد

در مسیر ریلی میان شیراز و مشهد از چهار استان وسیع عبور خواهید کرد. ازاین‌روشهرهای متعددی در مسیر شما قرار دارند. زیباشهر، زرقان، باجگاه، عمادآباد، رحمت‌آباد، دشت‌بال، فتح‌آزاد سفلی، اکبرآباد، ابرکوه، صفاشهر، ده‌شیر، فراشاه، تفت، ساغند، طبس، اصفهک، یونسی، فیض‌آباد و تربت‌حیدریه از جمله این شهرها هستند. بااین‌حال همه این شهرها ایستگاه راه‌آهن ندارند و قطار در آن‌ها توقف نخواهد کرد. ایستگاه‌هایی که قطار مسیر شیراز-مشهد در آن‌ها توقف می‌کند به شرح زیر هستند:

• مرودشت
• سیوند
• اقلید
• شهرضا
• سیستان
• اردکان
• عباس‌آباد
• بجستان
• تربت حیدریه

اگر مقصد شما یکی از این شهرهاست، می‌توانید بلیط قطار شیراز مشهد را تهیه کنید؛ سپس در ایستگاه مورد نظر از قطار پیاده شوید.

انواع قطارهای شیراز مشهد را بشناسید

ازآنجاکه مسیر ریلی شیراز-مشهد، یک مسیر ریلی پرتردد و شلوغ است که عده زیادی از افراد از طریق آن جابه‌جا می‌شوند، قطارهای مختلفی نیز در این مسیر وجود دارند تا مسافران بتوانند از میان آن‌ها، بهترین‌ها را انتخاب کنند. شرکت ریلیرجا یکی از محبوب‌ترین شرکت‌هاست که قطارهایی اقتصادی با امکانات قابل قبول را ارائه می‌دهد. این شرکت چندین قطار را برای این مسیر در نظر گرفته است. چند مورد از قطارهای مسیر شیراز-مشهد را در ادامه نام می‌بریم:

• قطار چهارستاره سریر
• قطار پلور سبز

برای‌آنکه بتوانید بهترین قطار را برای خرید بلیط قطار شیراز مشهد انتخاب کنید، باید به چند مورد توجه داشته باشید. نخستین عامل، بودجه است. برخی قطارها اقتصادی و برخی دیگر، گران قیمت هستند. ازسوی‌دیگر باید به امکانات قطار نیز توجه کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید وعده غذایی را در رستوران قطار میل کنید، باید به وجود این دست امکانات در قطار توجه داشته باشید. با یک بررسی کلی در نهایت می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

فلای تودی؛ بهترین مرجع خرید بلیط قطار مشهد

این روزها مراجع متعددی بلیط قطار را به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رسانند؛ اما در میان آن‌ها بدون شک، فلای تودی بهترین و جامع‌ترین مرجع است. این پلتفرم از سال 1395 فعالیت خود را در حوزه خدمات گردشگری آغاز کرد. در ابتدا فعالیت فلایتودی تنها به فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل محدود می‌شد؛ اما این روزها مجموعه کاملی از خدمات در مجموعه فلای تودی به شما همراهان ارائه می‌شود.

به‌عنوان مثال خرید آنلاین بلیط قطار یکی از خدمات پرطرفدار این مجموعه است. علاوه‌بر آن برای سفرهای خارجی خود می‌توانید اخذ ویزای توریستی را به فلایتودی بسپارید. همچنین امکان رزرو تور مسافرتی نیز در این پلتفرم فراهم شده است. کافیست وارد اپلیکیشن یا سایت فلای تودی شده و با خدمات این مجموعه آشنا شوید. فلای تودی تمام خدمات گردشگری را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به شما ارائه خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما