شناسهٔ خبر: 66380181 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راهنمای کامل برای سفر به مشهد با قطار رجا

صاحب‌خبر -
راهنمای کامل برای سفر به مشهد با قطار رجا
خبرگزاری آریا- یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به شهر مشهد خرید بلیط قطار است. در مسیرهای ریلی که به این شهر ختم می‌شوند، انواعی از شرکت‌های ریلی مختلف وجود دارد. یکی از شرکت‌های ریلی معروف در این مسیر شرکت رجاء است. این شرکت ریلی قطارهای متنوعی را برای مسافران مشهد تعبیه کرده است.

اگر به دنبال سفری لوکس به مشهد هستید، قطارهای 5 ستاره شرکت ریلی رجا برای شما مناسب است. اگر هم می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید بازهم می‌توانید بلیط ارزان‌قیمت قطار را از میان بلیط‌های رجا پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما انواع بلیط قطار رجا را معرفی کنیم و نکاتی را بیان کنیم که به شما در هنگام خرید بلیط این شرکت ریلی کمک می­کند.

انواع بلیط قطار رجا مشهد

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تنوع قطارهای رجا یکی از مزیت‌های این شرکت ریلی در مقایسه با شرکت‌های ریلی دیگر است. مسافرینی که قصد خرید بلیط قطار این مسیر ریلی را دارند، می‌توانند براساس معیارهای زیر قطار خود را انتخاب کنند:

1. تعداد ستاره‌های قطار: تعداد ستاره‌های قطار نشان‌دهنده امکانات و میزان خدماتی است که به مسافران ارائه می‌شود. قطارهای رجا در مسیر ریلی مشهد از این نظر به سه دسته زیر طبقه‌بندی می‌شود:

  • قطارهای 3 ستاره
  • قطارهای 4 ستاره
  • قطارهای 5 ستاره یا لوکس

2. نوع سالن: قطارهای شرکت ریلی رجا می‌توان از این نظر به 3 دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • قطارهای اتوبوسی
  • قطارهای کوپه‌ای 6 نفره
  • قطارهای کوپه‌ای چهارنفره

3. تعداد توقف: قطارهای این مسیر را از نظر تعداد توقف نیز می‌توان طبقه‌بندی کرد. به‌طور مثال قطارهای رجا در مسیر تهران مشهد می‌توانند از 1 توقف تا 33 توقف در مسیر خود داشته باشند. قطارهای سریع السیر تعداد توقف بسیار پایینی دارند و می‌توانند شما را طی 6 تا 8 ساعت از تهران به مشهد برسانند. از طرف دیگر قطارهای عادی تعداد توقف بیشتری دارند و مدت زمان سفر با آن‌ها برای رسیدن به مشهد حدوداً بین 10 تا 11 است.

اگر هم می‌خواهید برای مسیر بازگشت بلیط قطار مشهد تهران رجا را خریداری کنید، می‌توانید از میان انواع قطارهای رجا بلیط قطار موردعلاقه خود را برگزینید. به این معنی که تنوع قطارهای مشهد تهران کمتر از قطاهرای تهران مشهد نیست.

چگونه ارزان‌ترین بلیط رجا مشهد را پیدا کنیم؟

درصورتی‌که قصد دارید ارزان‌ترین بلیت قطار را تهیه کنید، باید بدانید که قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا به 2 عامل یعنی تعداد ستاره‌ها و نوع سالن آن­ها بستگی دارد.

هرچه تعداد ستاره‌های قطارهای رجا کم‌تر شود، بلیط شما ارزان‌تر می‌شود. از طرفی قطارهای اتوبوسی در مقایسه با قطارهای کوپه‌ای ارزان‌قیمت‌تر هستند. همچنین قطارهای کوپه‌ای شش نفره ارزان‌قیمت‌تر از قطارهای کوپه‌ای چهارنفره است.

در ادامه چند مثال از قیمت بلیط قطار رجا در مسیر تهران به مشهد در اردیبهشت‌ماه را ذکر می‌کنیم تا دید کامل­تری نسبت به قیمت بلیت قطار رجا در این مسیر داشته باشید:

  • قیمت بلیط قطار رجاء سه ستاره شش­تخته پارسی به ازای هر بزرگسال برابر 223 هزار تومان است.
  • قیمت قطار چهار­ستاره اتوبوسی صبا برابر با 200 هزار تومان است.
  • قیمت بلیط قطار چهار­ستاره کوپه­ای چهارنفره نوین به‌ازای هر بزرگسال معادل با 440 هزار تومان است.
  • قیمت قطار پنج­ستاره زندگی که کوپة چهارنفره است، با پذیرایی و شام، برابر با 792 هزار تومان است.

چگونه سفری لوکس با قطار رجا داشته باشیم؟

درصورتی‌که قصد دارید امکانات و خدمات با کیفیتی در مسیر سفر به مشهد در اختیارتان قرار بگیرد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ قطارهای 5 ستاره رجا که با نام قطار زندگی شناخته می‌شود، بروید. می­توانید یک کوپه را به‌صورت دربست برای خود رزرو کنید تا راحتی و حریم خصوصی بیشتری را در طول سفر تجربه کنید. در ادامه امکانات و خدمات قطار 5 ستاره رجاء را مشاهده می‌کنید:

  • رستوران دوطبقه با سرو انواعی از غذاهای خوش‌مزه
  • پذیرایی درجه یک
  • امکان تنظیم دمای داخل کوپه توسط مسافر
  • سیستم صوتی تصویری با قابلیت انتخاب محتوا به همراه ریموت
  • وای‌فای
  • سرویس بهداشتی ایرانی فرنگی در دو طرف واگن‌ها

این نکته را نیز در نظر بگیرید که قطارهای 5 ستاره هزینه بیشتری را برای شما دارند.

بهترین راه بری خرید بلیط قطار رجا مشهد

راه‌های مختلفی برای پیداکردن و خرید بلیط قطار رجا برای شما وجود دارد. یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای پیداکردن بلیط این شرکت ریلی مراجعه به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت است. در این بازار شما می‌توانید بلیت انواع شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید. درصورتی‌که متوجه شدید بلیط یک شرکت ریلی دیگر از بلیت رجا ارزان‌تر است یا امکانات و خدمات بلیط قطار یک شرکت ریلی دیگر برای شما جذاب‌تر است، می‌توانید آن را خریداری کنید.

در غیر این صورت می‌توانید از بخش فیلترهای این وب‌سایت شرکت ریلی رجا را انتخاب کنید تا تمام بلیط­های این شرکت ریلی، از اتوبوسی گرفته تا کوپه‌ای، از 3 ستاره تا 5 ستاره را در یک صفحه و یک‌جا به‌صورت لیست مشاهده کنید.

در بخش فیلترهای این وب‌سایت گزینه‌های زیر برای شما تعبیه شده است:

  • بازه قیمت
  • تعداد توقف
  • شرکت ریلی
  • زمان حرکت
  • مدت سفر
  • نوع سالن

با مقایسة تعداد ستاره‌ها، ساعت شروع سفر، نوع سالن این بلیط‌ها می‌توانید مناسب‌ترین بلیط را بر اساس بودجه، وقت و علاقه‌تان انتخاب کنید.

همچنین اپلیکیشن این بازار آنلاین را می‌توانید بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا بدون نیاز به نشستن پشت یا کامپیوترتان، در هرکجا که هستید، تنها با چند کلیک بتوانید از قیمت روز بلیط قطارهای رجا آگاه شوید و در کمترین زمان ممکن بلیط قطار مورد نظرتان را خریداری کنید.

درصورتی‌که تاریخ سفرتان را هنوز به طور قطعی مشخص نکرده‌اید، می‌توانید از بخش تقویم قیمتی این وب‌سایت استفاده کنید و قیمت بلیت قطارهای رجا در مسیر مشهد را در یک هفته الی یک ماه آینده مشاهده کنید. در روزهایی که قیمت بلیت این قطار در پایین‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد، با رنگ سبز بر روی این تقویم نشان‌داده‌شده می­شود.

جمع بندی

درصورتی‌که قصد دارید با قطار به شهر مشهد سفر کنید می‌توانید به سراغ بلیط قطارهای رجاء بروید. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم تنوع بلیط‌های این شرکت ریلی به گونه‌ای است که می‌تواند مسافران مختلف را با بودجه‌های متفاوت راضی نگه دارد. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید به سراغ قطارهای اتوبوسی با تعداد ستاره‌های کم‌تر بروید.

اگر هم قصد دارید سفری لوکس و دل‌پذیر را در مسیر سفرتان به مشهد تجربه کنید، به شما قطارهای 5 ستاره زندگی را معرفی می‌کنیم. در این مقاله بازه قیمت بین ارزان­ترین تا گران‌ترین بلیت قطار رجا را نشان دادیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید در هنگام خرید بلیط قطار رجای مشهد آگاهانه عمل کنید.

نظر شما