شناسهٔ خبر: 66394619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری گلستان، فردی که با ادعای نفوذ در دادگستری از خانواده های زندانیان کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می‌کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.

وی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزه های قضایی استان، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می‌شوند تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود.

حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.

وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است.

رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند، خسارت مالی هم نبینند.

تلفن گویای 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

انتهای پیام/

نظر شما