شناسهٔ خبر: 66394473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بروزرسانی شاخص تن کیلومتر و کرایه رانندگان کامیون؛ در دستور کار

رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد بروز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن کیلومتر در دستور کار جلسه آینده کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش کالا قرار دارد.

به گزارش تین نیوز،  این موضوع در نامه تاریخ هشت اردیبهشت 1403 مهرداد حمداللهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای کالا، مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس محتوای این نامه، شصتمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش کالا قرار است صبح روز دوشنبه 17 اردیبهشت در طبقه اول ساختمان راهبران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شود.

در این جلسه موضوعاتی شامل 1- پرداخت به موقع کرایه حمل توسط شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد کالاهای عمده دولتی 2- مشکلات مربوط به آموزش فعالان حمل و نقل کالا  3- بروز رسانی نرخ شاحص حمل بر اساس تن کیلومتر ( موضوع مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور)  4- سایر موراد مورد بررسی قرا می گیرد.

قابل ذکر است پیش از این خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفته بود: با وجود استقرار و فعالیت سامانه ۱۴۱ در خصوص رسیدگی به شکایات رانندگان کامیون و عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل رانندگان،  تجار و صاحبان کالا اعم از فولاد، ذوب آهن، معادن، پتروشیمی ها، نهاده های دامی  و...جهت حمل محصولات و کالاهای خود به بهانه های مختلف پرداخت کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران فعال را روزها و گاهی ماه ها به تعویق می اندازند.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرده بود: رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل که کف محاسبات تن بر کیلومتر با ضریب تطبیق منفی در نظر گرفته می شود  و آن هم سالی یک بار اتفاق می افتد با هزینه های سرسام آور و کمبود امکانات موجود از جمله گرانی مایحتاج صنعتی و لوازم و قطعات و نیازهای اولیه ناوگان و راننده، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.

نامه جلسه سازمان راهداری

نظر شما