شناسهٔ خبر: 66376897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

یک ماه و نیم از سال جدید گذشت:

ستم مضاعف به رانندگان کامیون: نه کرایه حمل کالا بروز رسانی شد و نه حق توقف کامیون ها تعیین شد

تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان وکامیونداران چیست؟

صاحب‌خبر -
تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: علت تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران چیست؟

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: دلیل بی توجهی به بخشنامه های متمم طرح نرخ شاخص بر اساس تن بر کیلومتر و مصوبه ۲۰۹ در خصوص اجرای صحیح و بروز رسانی دوره ای آن طبق تورم و نوسانات بازار چیست؟ 

خبر های مهم امروز:

فراخوان آغاز ثبت نام اتوبوس بین شهری وارداتی، جعلی است/ رانندگان اتوبوس ثبت نام نکنند

اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم

 

او ادامه داد: همچنین با گذشت حدود یکسال و اندی از ابطال مصوبه ۱۶۵ شوارای عالی هماهنگی ترابری توسط هیئت تشخیص دیوان عدالت اداری کشور در خصوص حق توقف ناوگان هنوز تعیین نرخ واقعی و ایجاد ساز و کار مناسب جهت زیرساخت اصلی برای رسیدن به بهره وری مطلوب انجام نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: ضمن این که  با وجود استقرار و فعالیت سامانه ۱۴۱ در خصوص رسیدگی به شکایات  رانندگان کامیون و عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل رانندگان،  تجار و صاحبان کالا اعم از فولاد، ذوب آهن، معادن، پتروشیمی ها، نهاده های دامی  و...جهت حمل محصولات و کالاهای خود به بهانه های مختلف پرداخت کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران فعال را روزها و گاهی ماه ها به تعویق می اندازند.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: رانندگان و کامیونداران ، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل که کف محاسبات تن بر کیلومتر با ضریب تطبیق منفی در نظر گرفته می شود  وآن هم سالی یک بار اتفاق می افتد با هزینه های سرسام آور و کمبود امکانات موجود از جمله گرانی مایحتاج صنعتی و لوازم و قطعات و نیازهای اولیه ناوگان و راننده، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات وشرایط سخت اقتصادی هستند.

نظر شما