شناسهٔ خبر: 66393860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آران وبیدگل نیمه دوم اردیبهشت میزبان همایش ملی نمک

همایش ملی نمک نیمه دوم اردیبهشت در شهرستان آران وبیدگل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

آران وبیدگل نیمه دوم اردیبهشت میزبان همایش ملی نمکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ شهردار آران وبیدگل، با اشاره به اینکه توسعه شهر نیازمند عناصر پایدار و قوی است، گفت: تشکیل کارگروه‌های مختلف از صاحب نظران دانشگاهی و علمی و ارائه دستاورد‌های پژوهشی و جذب نخبگان علمی در این زمینه بسیار ضروری است.
محسن صانعی، با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره سال گذشته راه اندازی شده است، افزود: هدف از ایجاد دبیرخانه این جشنواره، احیای هویت ملی و تاریخی و معرفی این ثروت عظیم ناشناخته به محافل علمی و پژوهشی کشور و جذب سرمایه گذاری دقیق علمی و اجتماعی و گردشگری با رعایت حفظ محیط طبیعی و اکوسیستم‌های زیست محیطی است.
وی گفت: امسال با استعانت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با موضوع شعار سال که در برنامه‌ریزی دبیرخانه لحاظ شده، این جشنواره با رویکرد جهش تولید در مسیر توسعه پایدار و زیرساخت‌های اشتغال و معرفی اهمیت طلای سفید این سرمایه با ارزش با مشارکت مردم، این همایش برگزار خواهد شد.

دریاچه نمک با وسعت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در شمال شهرستان آران و بیدگل و به صورت مشترک در سه استان اصفهان، سمنان و قم واقع شده و تنها راه دسترسی آن شهرستان آران و بیدگل است.

نظر شما