شناسهٔ خبر: 68457074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فرماندار همدان:

بزرگ‌ترین ایستگاه راه آهن کشور در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

حوزه / مخفی گفت: در جلسه‌ای که معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور حضور داشت، تأکید کرد که ایستگاه راه آهن همدان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که با عرصه‌ای بیش از ۱۷۰ هکتار، بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، مسلم مخفی فرماندار همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه بررسی آخرین وضعیت راه‌های در دست ساخت همدان و پروژه ایستگاه راه آهن، اظهار داشت: در این جلسه معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور حضور داشت، تأکید کرد که ایستگاه راه آهن همدان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که با عرصه‌ای بیش از ۱۷۰ هکتار، بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است.

مخفی، با قدردانی از نقش بسیار مؤثر حاجی بابایی در توسعه راه‌های جاده‌ای و راه‌آهن در استان همدان و غرب کشور، گفت: شاهد آن هستیم که همدان در برخورداری از راه به عنوان مهم‌ترین محور توسعه گام‌های بلندی بر می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن همدان ملایر برای ما بسیار مهم است، چرا که این مسیر در واقع همدان را به کریدور بزرگ شمال به جنوب کشور متصل می‌کند.

فرماندار همدان، با اشاره به ضرورت ارتقاء راه دسترسی به راه آهن همدان، ابراز کرد: این مسیر به طول ۵/۵ کیلومتر نیز در حال انجام است و ان‌شاءالله همزمان با افتتاح ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر همدان اشاره کرد و گفت: فاصله بین میدان شهید همدانی (فرودگاه) تا ابتدای آزاد راه همدان ساوه باید تبدیل به اتوبان شده یا از هر دو طرف تعریض شود که این پروژه نیز در دست پیگیری است.

مخفی، با اشاره به ضرورت تسریع در پروژه همدان قهاوند، یادآور شد: با پیگیری‌های نائب رئیس اول مجلس، اعتبار یکصد میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص یافته و هم‌اکنون پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجراست و همچنین اتصال قهاوند به آزاد راه همدان ساوه نیز اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری‌ها و توجه استاندار و صوفی دیگر نماینده همدان در مجلس در موضوع ارتقاء راه‌های استان قدردانی کرد.

انتهای پیام. /

نظر شما