شناسهٔ خبر: 66387363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توضیح شهردار رشت درباره اقدامات مدیریت شهری در سال گذشته

طاهره رفعتی

شهردار رشت گفت: پروژه های تقاطع های غیر همسطح حمیدیان، باهنر، رودباری، نیروی دریایی و امام حسین(ع) به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۲۰ درصد، ۲۵ درصد و ۱۰ درصد است؛ حفاری ها و شمع کوبی های پل به سرانجام رسیده و در حال نصب ستون ها و سرستون ها و تیرها هستیم.

صاحب‌خبر -

رحیم شوقی امروز، ۹ اردیبهشت ماه در جلسه صحن علنی شورای شهر رشت، با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در یک سال گذشته، اظهار کرد: با همدلی و یکصدایی شورا و مدیریت شهری، شاهد عملیاتی شدن برنامه های شهرداری در سال ۱۴۰۲ بودیم و اکثر پروژه های عمرانی پیشرفت فیزیکی جلوتر از زمان بندی دارند.

وی طرح میثاق(هشت طرح عمرانی) را عهدی میان مردم و مدیریت شهری دانست و افزود: پروژه های تقاطع های غیر همسطح حمیدیان، باهنر، رودباری، نیروی دریایی و امام حسین(ع) به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۲۰ درصد، ۲۵ درصد و ۱۰ درصد است؛ حفاری ها و شمع کوبی های پل به سرانجام رسیده و در حال نصب ستون ها و سرستون ها و تیرها هستیم.

شهردار رشت احداث محور ۵ (شهید سلیمانی) را نیز دارای پیشرفت بالای ۱۵ درصد در هر سه قطعه دانست و تصریح کرد: پروژه ترمیم ساختمان ساعت شهرداری پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

شوقی با بیان اینکه در تمامی محلات رشت حداقل یک پروژه عمرانی در دست اجرا داریم، گفت: ساخت سرویس های بهداشتی در همه محلات را دنبال می کنیم و بخش عمده این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

وی از اجرای کفپوش در بافت داخل بازار و لایروبی رودخانه های رشت و بازگشایی معابر جدید نیز خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته قاطبه املاک محور سعدی به سرگل را خریداری کردیم و به زودی فراخوان انتخاب مشاور جهت طراحی مسیر را اعلام خواهیم کرد؛ طی روزهای آینده تملک اراضی باقی مانده را انجام می دهیم و کار را شروع می کنیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به نتیجه برسد.

شهردار رشت از تملک اراضی محور زرجوب به رودبارتان نیز خبر داد و بیان کرد: سال گذشته در بخش آسفالت خیابان ها و معابر و کوچه ها عملکرد خوبی داشتیم و رضایت نسبی مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار جلب شد؛ البته بارش برف موجب آسیب دیدن بخش هایی از آسفالت معابر شده و لذا به دنبال تجدید آسفالت هستیم.

وی با بیان اینکه آسفالت خیابان های رشت تا نیمه اول امسال ادامه خواهد داشت، گفت: به زودی آسفالت به یکی از نقاط قوت شهرداری رشت تبدیل خواهد شد.

شوقی با اشاره به افتتاح پنجره واحد شهرداری و الکترونیکی شدن نیمی از مراجعات مردمی، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی انجام می شود و به زودی صدور پروانه ساختمانی را الکترونیکی می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما