شناسهٔ خبر: 66710370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش یاد یاران به‌ مناسبت سالگرد سفر رهبری به بیجار + فیلم

همایش بزرگ یاد یاران با حضور مسئولان و فرماندهان کشوری و استانی به‌مناسبت سالگرد سفر رهبری به بیجار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، همزمان با خجسته سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان بیجار (88/2/28)، همایش بزرگ یاد یاران امروز با حضور فرماندهان و مسئولان کشوری و جمع کثیری از بسیجیان و خانواده معظم شهدا در مجتمع شهید نظام‌پور این شهر برگزار شد.

همه پروژه‌های مصوب سفر رهبری به بیجار تکمیل شد

محمد حسین محبیان، فرماندار شهرستان بیجار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: دستاوردها و مصوبات سفر رهبری در همه حوزه‌ها از جمله عمرانی، کشاورزی، صنعتی، اشتغال، محیط‌زیست و... باعث تحول و پیشرفت در این شهرستان شده است.

وی گفت: هیچ‌ پروژه نیمه تمامی از مصوبات سفر رهبری به شهرستان بیجار باقی نمانده و همه پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و به عنوان یک یادگاری به مردم تقدیم شده است.

.

فرماندار شهرستان بیجار افزود: عمده پروژه‌های سفر رهبری در حوزه‌های مختلف از جمله راه و آب زیرساختی و زیربنایی بود که وضعیت کنونی با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست، خدماتی که به برکت انقلاب انجام شده باعث ایجاد آرامش، رفاه و رضایتمندی مردم شده است.

محبیان با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه در بیجار بمانید و بیجار را آباد کنید، از فراهم کردن شرایط و زمینه خدمت‌رسانی و ماندگاری مردم در روستا و این شهر خبر داد و عنکان کرد: خوشبختانه کاهش جمعیت بیجار متوقف شده و رشد جمعیت افزایش یافته که در سرشماری آتی اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه جامعه ایثارگر امروز در حوزه اشتغال مشکل دارند، تاکید کرد: باید مسؤولان به اشتغال خانواده ایثارگران و توجه به نیازهای آنها همت گمارند.

رزمندگان راهبران بهشتیان هستند

حجت‌الاسلام علی خورشیدی، امام جمعه بیجار نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: این همایش در راستای گرامیداشت یاد شهدایی است که در راه پاسداری از انقلاب جان خود را فدا کردند.

وی برگزاری این همایش را مصداق تبلور جهاد تبیین خواند و گفت: تقارن این همایش با اردیبهشت ماه که یادآور سفر مقام معظم رهبری به بیجار گروس است یک اقدام مهم و ارزشمند است.

امام جمعه بیجار به مجاهدت‌ها و ایثارگری و رشادت رزمندگان و شهدای این دیار اشاره کرد و افزود: امروز اگر امنیت، استقلال، عزت، پیشرفت و عملیات صادق داریم، مدیون و مرهون خون پاک شهدا و رشادت رزمندگان است.

وی با بیان اینکه رزمندگان با ایثار و رشادت خود خلق حماسه کردند گفت: شهرستان بیجار تا پایان روزگار این رشادت‌ها را در ذهن دارد چرا که مسیر شهدا و جانفشانی‌ها ادامه دارد.

خورشیدی به رشادت رزمندگان اشاره کرد و ابراز داشت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان در غرب و جنوب با منافقان جنگیدند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند، مسیر جانفشانی‌ها همانند آن دوران ادامه دارد.

وی به روایتی عظیم از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: طبق فرمایش پیامبر اکرم المجاهدون فی سبیل الله؛ رزمندگان راهبران بهشتیان هستند و مجاهدان علاوه بر اینکه وارد بهشت می‌شوند و فرماندهان مردم و بهشتیان نیز هستند.

امام جمعه بیجار یادآور شد: فرزندان و فرماندهان بزرگی از جمله شهید امان اللهی از این دیار پرورش یافته که همچون نگینی در تاریخ می‌درخشند.

اجرای سرود دانش‌آموزان، شعرخوانی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

این همایش همه ساله همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان بیجار - 28 اردیبهشت سال 88 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/486/

نظر شما