شناسهٔ خبر: 66385818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست ستاد برگزاری رویداد یکصدا ایران گفت:

شرایط اقتصادی نابسامان نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در مناطق حاشیه نشین باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین زاده در این نشست با تأکید بر لزوم توجه ویژه به استعدادیابی و پرورش استعدادها در منطقه حاشیه نشین شهر گفت: سطح نابسامان اقتصاد در حاشیه شهرهای بزرگ، نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در آن منطقه باشد. چه بسا استعدادهای درخشانی که از همین حاشیه به مدارج بالا دست یافته اند. 

وی افزود: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از این مناطق آغاز کرد تا شاید خروجی فعالیت های فرهنگی و هنری بتواند زمینه ایجاد شرایط لازم برای رشد اقتصادی را نیز فراهم آورد. چنان که در منطقه گلشهر به همت ساکنان آن و توجه دستگاه های فرهنگی تاکنون رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی رقم زده شده است که زمینه سایر فعالیت های اقتصادی را فراهم آورده است.  

حسین زاده با اشاره به این نکته که مقطعی بودن برنامه ریزی ها برای آموزش و فعالیت های فرهنگی و هنری در حاشیه شهرها می تواند نتیجه معکوس داده و به آسیب زیان بارتری تبدیل شود؛ یادآور شد: در رویدا یکصدا ایران به دنبال این هستیم که ارتباط بلندمدتی میان هنرمندان و تشکل های مردم نهاد حاشیه شهر ایجاد کنیم . دفاتر تسهیلگری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محله ها باید با اطلاع رسانی پویا در مسیر ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان این مناطق به حضور در این رویداد اهتمام لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح روند برگزاری این رویداد گفت: رویداد آموزشی- تعاملی «یکصدا ایران» در راستای گسترش فرهنگ و هنر بومی، شناسایی ظرفیت های فرهنگی، شناسایی فعالان و کنشگران و تشکیل کارگروه های محلی برنامه ریزی شده است.

سروری افزود: رویداد «یکصدا ایران» با محورهای موضوعی هویت و سبک زندگی اسلامی/ ایرانی ، امید آفرینی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی برگزار می شود. 

گفتنی است : در نشست روز شنبه مورخ 8 اردیبهشت ماه 1403 مقرر شد ۶ رویداد در ۶ محله رسالت، التیمور، پور سینا، مهرآباد، دهرود و محله سیس آباد از محلات حاشیه شهر مشهد مقدس اجرا شود .

نظر شما