شناسهٔ خبر: 66385742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اردبیل؛

صدور بیش از ۸ هزار شناسه یکتا برای دارندگان پروانه کسب و کار قدیمی

مدیر امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۸ هزار و ۷۵۸ شناسه یکتا برای دارندگان پروانه‌ های کسب و کار قدیمی در استان اردبیل صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صدور بیش از ۸ هزار شناسه یکتا برای دارندگان پروانه کسب و کار قدیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: فعالان اقتصادی تا ۲۵ اردیبهشت امسال فرصت دارند مجوز‌های کاغذیِ کسب و کار خود را به مجوز الکترونیکی تبدیل کنند.

یعثوب نژاد محمد در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای اردبیل با اشاره به اینکه بر اساس حکم ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند افزود: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و واحد‌هایی که در زمان مقرر اقدام نکنند، از دریافت خدمات در حوزه دولتی و بانکی محروم خواهند شد.
 
وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۱ هزار درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان اردبیل ثبت شده که از این تعداد، بیش از ۴۷ هزار مجوز صادر و ۳۴۸ مورد هم شکایت در این درگاه ثبت شده است.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اعلان اینکه دریافت شناسه یکتا هیچ ارتباطی با افزایش مالیات ندارد اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی‌های همراه، و ورود ۳ کد شامل شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir به سرعت، رایگان و غیر حضوری مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتای خود را دریافت کنند.

نظر شما