شناسهٔ خبر: 66385627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات:

مرحله دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود + فیلم

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری یک انتخابات کاملاً الکترونیکی در دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه، گفت: در دوره اول مرحله احراز هویت رای دهندگان الکترونیکی بود اما در دور دوم اخذ رای نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی شعبانی عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: در انتخابات دور اول از ۶ حوزه انتخابیه استان، پنج حوزه تعیین تکلیف شد و در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۲ کرسی برای انتخاب از بین چهار نفر به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم انتخابات را مانند دور اول برگزار کنیم گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رای شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی رای گیری دور دوم انتخابات را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه شرط شرکت در انتخابات را تشریح کرد و گفت: در دور دوم انتخابات تنها کسانی می‌توانند شرکت کنند که در دور اول در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخته‌اند یا در دور قبل در انتخابات شرکت نکرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه زمان آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را اعلام کرد و افزود: تبلیغات از ساعت ۱۲ سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: کاندیداهای حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه زاگرس تبلیغ داشته باشند. یک مناظره انتخاباتی نیز برای کاندیداها در نظر گرفته شده است.

شعبانی پنج مدرک گواهینامه، کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه را مدرک هویتی لازم برای رای دادن عنوان کرد و افزود: بیشتر از ۹۲ درصد افرادی که در حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور اول انتخابات شرکت کردند با کارت ملی رای خود را ثبت کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه طراحی به گونه‌ای است که هر کس با هر سوادی می‌تواند رای خود را ثبت کند گفت: برای هر چهار داوطلب یک کد دو رقمی برای اخد رای در نظر گرفته شده است. افراد با وارد کردن کد داوطلب مورد نظر تصویر داوطلب را خواهند دید و سپس رای خود را ثبت خواهند کرد.

شعبانی در پایان گفت: هیچ تعرفه دستی در شعبات وجود ندارد و رای گیری به صورت الکترونیکی انجام می شود. در صورت اشکال در رای گیری الکترونیکی، تعرفه های دستی به محل اخذ رای ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره از انتخابات ۱۱۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین «عبدالرضا مصری»، «فضل الله رنجبر، «جهانبخش امینی» و «ابراهیم رحیمی زنگنه» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه باید در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

نظر شما