شناسهٔ خبر: 66388841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

انتخابات دور دوم کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: انتخابات دور دوم کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز برگزار شد در خصوص نحوه برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه، اظهار کرد: دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی بین ۶ حوزه انتخابیه در استان کرمانشاه با موفقیت برگزار و نمایندگان پنج حوزه انتخابیه مشخص و راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه محمد رشیدی تنها نماینده انتخاب شده با اخذ حد نصاب بود و برای ۲ کرسی باقی مانده چهار نماینده که بیشترین رأی کسب شده را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده و باهم رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۴۵ شعبه اخذ رأی در دور انتخابات برپا بوده، تصریح کرد: بر اساس اختیارات تعریف شده از وزارت کشور برای استان‌ها در دور دوم انتخابات می‌توان ۳۰ درصد از تعداد شعب اخذ رأی را کاهش داد اما در نظر داریم با همان تعداد شعبی که در دور نخست رأی گیری انجام شده انتخابات دور دوم را برگزار کنیم.

شعبانی ادامه داد: از ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات دور دوم ۵۴۵ شعبه اخذ رأی شهری و ۱۰۰ شعبه اخذ رأی روستایی خواهیم داشت که بر اساس ابلاغ وزارت کشور قرار است فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم انتخابات در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک دنبال شود این در حالی است که در دور نخست انتخابات تنها مرحله احراز هویت الکترونیکی برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انتخابات در دور دوم نیز به منظور برگزاری هرچه بهتر روند انتخابات در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ عامل اجرایی و کاربر در شعب اخذ رأی در حال آموزش و یادگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی هستند.

شعبانی گفت: طراحی صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی به گونه‌ای بوده که استفاده از آن برای هر فردی با هر میزان سطح سواد قابل استفاده و قابل رأی دادن است و علاوه بر انتخاب گزینه‌های مربوط به هر کاندید و وارد کرد کد هر کاندید حتی گزینه رأی سفید نیز برای کاربران و رأی دهندگان فعال است.

وی در ادامه با تاکید بر حساسیت و اهمیت این دوره از انتخابات نیز، اذعان داشت: برای چهار کاندیدای این انتخابات چهار کد در نظر گرفته شده که جهانبخش امینی با کد ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه با کد ۲۲، فضل الله رنجبر با کد ۳۳ و عبدالرضا مصری با کد ۴۴ در انتخابات حضور خواهند داشت و هر یک از کاندیداها می‌توانند ۲۰۰ نماینده خود را پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: تبلیغات نمایندگان نیز از بامداد روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن فرایند رأی گیری نیز از ساعت هشت صبح روز ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ساعت ۱۸ و با نهایتاً تا زمانی که رأی دهنگان در شعب اخذ رأی حضور دارند ادامه دارد.

شعبانی به عدم راه اندازی شبکه اختصاصی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اشاره و بیان داشت: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات تعداد رأی دهندگان کاهش یافته تبلیغات تلویزیونی از طریق شبکه زاگرس با ۳۰ دقیقه تولید محتوا و معرفی و همچنین برگزاری سه مناظره انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات و رأی گیری در این دوره به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود در نتیجه فرایند انتخابات طولانی مدت نخواهد بود و پس از پایان رأی گیری به دلیل اینکه آرا در حافظه دستگاه به ثبت رسیده حافظه از دستگاه جدا و تنظیم صورت جلسه انجام می‌گیرد و در همان ساعات اولیه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

نظر شما