شناسهٔ خبر: 66384641 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خزعلی؛

توجه به خانواده اصیل و طبیعی مورد اتفاق هیئت ایرانی و هیئت عمانی بود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از موارد مورد اتفاق بین هیات ایرانی و هیات عمانی، مساله خانواده و توجه به خانواده اصیل و خانواده طبیعی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، و­زیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاورد‌های جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان به ویژه در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه نمود، همچنین لزوم اتحاد کشور‌های اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید دکتر خزعلی بود.

خانم لیلا احمد عواض النجار، و­زیر توسعه اجتماعی عمان با ابراز خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان گردید. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین نمود.

خزعلی در حاشیه نشست گفت: در دیداری که وزیر امور اجتماعی عمان و هیات همراه از ایران داشتند؛ برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها تدارک دیده شده بود. نشستی با معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست داشتند و نشستی با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری داشتند و همینطور بازدید‌هایی از مراکز مختلف از جمله بهزیستی، باغ گیاه شناسی و اکسپویی که در ایران برگزار شد و از محصولات و دستاورد‌های ایران بازدید کردند.

وی افزود: خیلی مشتاق بودند این ارتباط بین زنان ایران با قوت و قدرت پیش برود و بتوانند از نظر علمی تبادلاتی داشته باشند و بهره ببرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:از تجربیات زنان ایرانی، همین طور مقرر شد نمایشگاه‌های مشترکی را از دستاورد‌های ایران و عمان، بصورت ویژه دستاورد‌ها و محصولات خانم‌ها داشته باشند.

خزعلی افزود: امیدواریم این ارتباطات به ویژه در مسائل اجتماعی و در مسائل توان افزایی زنان و امور اجتماعی که الان در جهان مطرح است با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی گفت: یکی از مواردی که بین هیات ایرانی و هیات عمانی مورد اتفاق بود؛ مساله خانواده و توجه به خانواده اصیل و خانواده طبیعی بود؛ و اینکه باید در برابر انحرافاتی که دارد در سطح جهان روز به روز رشد می‌کند محکم بایستیم و اتحادی را تشکیل دهیم که نتوانند بسیاری از هستی‌ها و داشته‌های فرهنگی ما را به غارت ببرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از زنان در محیط اجتماعی و امنیتی که باید برای این زنان در این محیط‌های کاری تامین شود از مسائل مورد اتفاق هیات ایرانی و هیات عمانی بود.

<div id="video-display-embed-code_11053151"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218588/11053151?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما