شناسهٔ خبر: 66382008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه: ۲۹ واحد معدنی این شهرستان غیر فعال است

تربت حیدریه - ایرنا - مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه با بیان این که چالش‌هایی در حوزه فعالیت‌های معدنی این شهرستان وجود دارد گفت:هم اکنون ۲۹ واحد معدنی در این شهرستان غیر فعال است که تلاش می شود مشکل آنها حل شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص این چالش ها افزود: برخی از این معادن دارای عیار پایین بوده و برخی دیگر هم به لحاظ تامین ماشین آلات مورد نیاز مشکل‌هایی دارند.

وی ادامه داد: برخی معادن هم دارای معارض‌های محلی هستند که امید است بتوان با کمک مردم این چالش‌ها را برطرف کرد تا شاهد ایجاد اشتغالزایی مناسبی توسط این واحدهای معدنی باشیم.

مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: این منطقه تربت حیدریه در زمینه‌های معدنی ظرفیت های بسیار خوبی دارد به نحوی که هم اکنون ۶۳ واحد معدنی در منطقه و شهرستان وجود دارد که ۳۴ واحد آن دارای پروانه بهره‌برداری بوده و فعال هستند.

ملکی افزود: ۲۴ ماده معدنی در تربت حیدریه شناسایی شده که هم اکنون ۱۶ ماده معدنی درحال استخراج است که از آن میان می توان به طلا، کان سنگ مس، خاک‌های صنعتی، عقیق، سنگ آهن، سنگ گچ، لاشه سنگ‌ها، کرومیت، منیزیم و منگنز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۶۳ واحد معدنی منطقه تربت حیدریه با هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ۶۲۶ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما