شناسهٔ خبر: 66381304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری تجمع «شَرف مرز ندارد» در دانشگاه بوعلی‌سینا

بنت الهدی نوری

امروز ۹ اردیبهشت تجمع «شَرف مرز ندارد» با حضور دانشگاهیان دانشگاه بوعلی‌سینا در دفاع از حرکت دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، در مورد خیزش این دانشگاه‌ها علیه نسل‌کشی و کودک‌کشی در نوار غزه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

عضو هیأت علمی گروه سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا در این تجمع، با بیان اینکه امروز اگر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا خیزش کردند به مدد تصاویری است که بدون سانسور و فیلتر عجیب و غریب رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی به سمع و نظر آنها رسیده است، گفت: سوشال مدیایی یا رسانه‌های اجتماعی که قرار بود ابزار براندازی نرم علیه رژیم‌های ناهمسو با آمریکا از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه باشد، تبدیل به تهدیدی علیه خودشان شد، از این رو شمشیر دو لبه‌ای شد که انحصار رسانه‌ای و سانسور عجیب سلطه آنها را شکست.

دکتر رضا سلیمانی با اشاره به اینکه ما نه مثل آزادی‌خواهان دنیا هستیم که مرید و مرعوب دیکتاتوری‌های هستند و نه مرید دموکراسی غربی بلکه ما فرزند حقیقت و به دنبال آزادی و آزادی‌خواهی هستیم، خاطرنشان کرد: طاغوت‌های عالم در طول تاریخ براساس یک مثلت شرارت بنا شده‌اند که یک ضلع این مثلث زر، یک ضلع زور و دیگری تزویر است.

وی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی که در ۷ اکتبر و ۱۵ مهر سال گذشته رخ داد و عملیات وعده صادق که در ۲۵ فرودین سال‌جاری انجام شد، پایه‌های ظلم و زور را به لرزه درآورد و اسرائیلی که معروف به داشتن ارتش چهارم جهان بود و مدعی داشتن سیستم اطلاعاتی جاسوسی و ضدجاسوسی قوی و شکست‌ناپذیری و داشتن بیش از ۱۰۰ کلاهک اتمی بود و هیچ‌کس جرأت مقابله با او را نداشت، با این دو عملیات صدای لرزش پایه‌هایش به گوش می‌رسد، این نکته را رسانه‌های صهیونیستی خود بیان می‌کند.

مدیر فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: تزویر و انحصار رسانه‌ای یکی از شگردهای عجیب و غریب اسرائیل است که یک مونوپولی و امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا ایجاد کردند اما سوشال مدیا یا رسانه‌های اجتماعی کاری کردند که رسانه‌هایی از جمله بی‌بی سی، فاکس نیوز، سی‌ان‌ان و ... مجال رقابت با این شبکه‌های اجتماعی را ندارند.

وی گفت: پایه زر که ضلع دیگر این مثلث شرارت است، قدرت سرمایه، انحصار سرمایه و پول است، امروز مطالبه اصلی دانشگاه‌های آمریکا با محوریت دانشگاه کلمبیا این است که نمی‌خواهیم سرمایه‌گذاری‌های عجیب و غریب دانشگاه‌های آمریکا را در صنایع تسلیحاتی حامی عملیات نظامی اسرائیل شاهد باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ام‌آی‌تی مؤسسه تکنولوژی دانشگاه ماساچوست قرارداد ۱۱ میلیون دلاری با صنایع دفاعی اسرائیل دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اعتراضات امروز این دانشجویان، اعتراض به این قرارداهای مالی با وزارت جنگ رژیم صهیونستی است. امروز دانشجویان بیدار و آزادی‌خواه این قراردادها را فاش کرده و می‌گویند چرا باید به کشوری که ناقض حقوق بشر و کودک کش است، خدمات ارائه دهیم؟

وی ادامه داد: امروز دانشجویان بیدار و آگاه علیه این فریادها قیام و اعتراض کردند، حرفشان این است که چرا باید به کشوری که ناقض حقوق بشر و کودک‌کش است، کمک‌ نظامی کنیم؟ این موجب شده که در ۶۰ دانشگاه آمریکا اعتراضات شکل بگیرد که موجب دستگیری ۶۰۰ نفر از این دانشجویان و اساتید شده است. این دولتمردان آمریکا که با شنیدن یک اعتراض کوچک در ایران ذوق‌زده می‌شدند و جریانات رسانه‌ای ایجاد می‌کردند، امروز خود درگیر این شورش‌ها شدند. این افراد که علیه ایران و ایجاد اغتشاشات تلاش کردند امروز خود به جای اینکه روی ظلم‌های اسرائیل خط بکشند، تشکیل جریان آزادی‌خواه را می‌خواهند به یک شورش ناچیز تقلیل دهند.

سلیمانی با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های آزادی‌خواهانه دانشگاه کلمبیا در تاریخ تحولات آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تصریح کرد: این دانشگاه همواره محوریت این جریانات را داشته است، طی دهه ۶۰ در مورد طولانی شدن جنگ ویتنام اعتراض خود را نشان داده و موفق هم بود، در دهه ۷۰ نیز در مورد اعتراض به حمایت آمریکا و اسرائیل از رژیم آپارتاید موفق عمل کرد. همچنین در جنبش‌های ضد وال‌استریت و اعتراض به نابرابری‌های اقتصادی و تجاری در جامعه آمریکا نقش جدی ایفا کرد و در جنبش رنگین‌پوستان علیه نژادپرستی سازمان‌یافته در جریان کشته شدن جورج فلوید در آمریکا نقش جدی ایفا کرده است. این دانشگاه، دانشگاه ویژه‌ای است که اکنون دانشگاه‌های بزرگ علمی، فنی و تکنولوژی را با خود همراه کرده، دانشگاه‌هایی که مرجعیت بالای علمی در جهان دارند.

وی یادآور شد: وقتی این دانشگاه برخاست، دانشگاه‌هایی همچون سوربن فرانسه و دانشگاه‌های لندن نیز حساب کار دستشان آمده و بیدار شده و به این جنبش پیوستند. اعتراض این دانشگاه‌ها تنها اعتراض به حمایت مالی آمریکا نیست بلکه اعتراض به استانداردهای دوگانه آمریکا در بحث حقوق بشر و دموکراسی است که دیگر این استانداردهای دوگانه را نمی‌توان پنهان کرد. آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند یا خود را مدافع حقوق بشر نشان دهند یا دیگر دست از شعارهای دروغین و فریبکارانه حقوق بشر بردارند.

مدیر فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین مدعی آزادی و دموکراسی جهان است که خود را حتی از اروپا متفاوت و جلوتر می‌دانند، اظهار کرد: امروز آمریکا به بزرگترین حامی اسرائیل به عنوان پادگان نظامی این رژیم جعلی تبدیل شده که دانشگاه‌های خود را تبدیل به پادگان‌های نظامی این رژیم جعلی تبدیل کرده است.
 

برگزاری تجمع «شَرف مرز ندارد» در دانشگاه بوعلی‌سینا

برگزاری تجمع «شَرف مرز ندارد» در دانشگاه بوعلی‌سینا

برگزاری تجمع «شَرف مرز ندارد» در دانشگاه بوعلی‌سینا

انتهای پیام

نظر شما