شناسهٔ خبر: 66380313 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سوییچ ۲ بزرگ‌تر ازکنسول قبلی «نینتندو» خواهدبود

شایعاتی درباره کنسول نسل بعدی نینتندو منتشر شده است که از احتمال عدم سازگاری آن با کنترلرهای فعلی جوی کان و برخی مشخصات فنی و ظاهری آن حکایت دارند.

صاحب‌خبر -
 
نینتندو هنوز به‌صورت رسمی از نسل جدید کنسول سوییچ رونمایی نکرده است اما کنسول بعدی این شرکت ژاپنی همچنان پای ثابت شایعات و افشای اطلاعات از منابع مختلف است. گزارش جدیدی که ازطریق یک وبسایت اسپانیایی به‌نام Vandal منتشر شده است، نشان می‌دهد که ظاهرا جزئیات جدیدی از مشخصات فنی کنسول نینتندو سوییچ ۲ فاش شده است.
این وبسایت ادعا می‌کند که اطلاعات جدیدی از کنسول نینتندو سوییچ ۲ را ازطریق چند شرکت تولید کننده لوازم جانبی آن دریافت کرده است. براین‌اساس گفته می‌شود که این کنسول قرار است اندازه بزرگ‌تری نسبت به نینتندو سوییچ داشته باشد اما نسبت به استیم دک کوچک‌تر است. این خبر با ادعایی که قبلا مبنی بر طراحی کنسول سوییچ ۲ با یک نمایشگر LCD هشت اینچی منتشر شده بود تطابق دارد. نسخه‌ی فعلی نینتندو سوییچ یک نمایشگر ۲/۶ اینچی دارد و نمایشگر Switch OLED نیز ۷ اینچ است.
طبق گزارش Vandal، با اینکه فرم فاکتور کنسول سوییچ ۲ از نظر ماهیت هیبریدی بودن و کنترلرهای قابل جداسازی جوی کان بسیار شبیه به نسخه‌ قبلی خود خواهد بود، به‌نظر می‌رسد که اینبار کنترلرهای جوی کان کمی متفاوت از نسل قبلی خواهند بود. درواقع به‌جای اینکه این کنترلرها ازطریق یک ریل مخصوص به دستگاه اصلی متصل شوند، نوع اتصال آنها به نینتندو سوییچ ۲
به‌صورت مغناطیسی خواهد بود. بنابراین نینتندو سوییچ ۲ با کنترلرهای فعلی جوی کان سازگار نخواهد بود.
هرچند همچنان می‌‎توان از کنترلر سوییچ پرو برای آن استفاده کرد. در ادامه‌ این گزارش نوشته شده است که هنوز مشخص نیست این کنسول از قابلیت backward compatibility بازی‌ها برخوردار است یا خیر، اما قبلا شایعه شده بود که این امکان هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت دیجیتالی قطعا در نینتندو سوییچ ۲ فراهم خواهد شد.
Vandal درنهایت مطلب خود را با اشاره به اینکه زمان عرضه‌ی Switch ۲ برای اوایل سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، جمع‌بندی می‌کند. ظاهرا خود سخت‌افزار کنسول هم‌اکنون آماده‌ی عرضه است و تنها چیزی که نینتندو را منتظر نگه داشته است، آماده شدن تعداد بازی‌های کافی و باکیفیت قابل قبول آنها برای زمان عرضه‌ کنسول است.

معرفی بازی

استقبال  از بازی استراتژی ناشناخته

بازی استراتژی شهرسازی و قرون‌وسطایی Manor Lords از استودیو Slavic Magic قبل‌از عرضه به‌صورت دسترسی زودهنگام روی استیم به نقطه عطف بزرگی دست‌یافته است. طبق آمار منتشر شده، در ژانویه امسال حدود دو میلیون گیمر استیم بازی Manor Lords را در فهرست علاقه‌مندی خود داشتند که این آمار در اوایل این ماه به ۲.۵میلیون نفر رسید و حال از سه میلیون گذشته است تا شاهد محبوبیت گسترده این بازی قبل‌از عرضه زودهنگام آن باشیم.
درواکنش‌به این موفقیت تیم بندر، مدیرعامل Hooded Horse که ناشر بازی Manor Lords به حساب می‌آید، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «تیم Slavic Magic کار شگفت‌انگیزی انجام داده است. ما مفتخریم و خوشحالیم که ناشر بازی آنها هستیم و به این استودیو کمک می‌کنیم تا رویای خو د را تحقق بخشد.»
بازی Manor Lords در اصل توسط یک نفربه‌نام Greg Stycze خلق شده است وبیشتر توسعه آن توسط همین فرد پیش می‌رود. گیم‌پلی بازی ترکیبی‌از سبک استراتژی همزمان و شهرسازی در قرن چهاردهم میلادی را ارائه می‌دهد. بازیکن‌ در نقش پادشاه باید قبیله خود را تأسیس کند و رهبری مردم آن را به‌دست گیرد. علاوه‌براین گسترش قبیله و بهبود زندگی مردم از دیگر وظایف گیمر خواهند بود.

سونیک ساخته می‌شود
Sonic Frontiers با تمام نقاط ضعف خود تجربه‌قابل قبولی را دراختیار هواداران بازی‌های سه‌بعدی سری سونیک قرار داد. سگا حتی قبل از اینکه بازی Sonic Frontiers را روانه بازار کند، به شکلی کاملا واضح بیان کرد که آینده‌ی بازی‌های این مجموعه برپایه‌ این بازی پلتفرمر جهان باز ساخته خواهد شد. بعد از اینکه Frontiers هم انتظارات سازندگان خود را از لحاظ آمار فروش برآورده کرد، می‌توان با اطمینان بیشتری ادعا کرد که سگا به برنامه‌های خود پایبند باقی بماند. درواقع حالا به‌نظر می‌رسد که دنباله بازی Sonic Frontiers درحال توسعه است.
این شایعه اولین‌بار توسط دنیل ریچمن(Daniel Richtman)، افشاگر شناخته شده‌ مطرح شده است. او ادعا می‌کند که Sonic Frontiers ۲ در دست ساخت است اما لزوما با این نام شناخته نمی‌شود. Midori، یکی دیگر از منابع موثق انتشار اطلاعات مربوط‌به سگا نیز با اشاره به اینکه بازی مذکور از نظر گیم‌پلی و ساختار کلی به‌عنوان یک دنباله برای Sonic Frontiers شناخته می‌شود، این خبر را تأیید کرده است. البته لازم به ذکر است که بازی اول Frontiers نیز تا نزدیکی‌های زمان معرفی رسمی تحت عنوان Sonic Rangers شناخته می‌شد. اینکه سگا چه زمانی از این بازی رونمایی خواهد کرد، هنوز مشخص نیست. به‌ویژه با درنظرگرفتن اینکه این شرکت بازی‌های متعددی از مجموعه سونیک را در دست ساخت دارد.

سفرهای فضایی   پرهیجان خواهند بود
شرکت یوبیسافت واستودیو Massive Entertainment جزئیات زیادی ازقسمت‌های فضایی بازی Star Wars Outlaws را برخلاف بخش‌هایی مثل سیاره‌ها و گیم‌پلی منتشر نکرده‌اند،اما براساس همین اطلاعات اندک، به‌نظر می‌رسدکه جاه‌طلبی و مقیاس عظیم این بازی درنقشه میان-کهکشانی آن هم بازتاب پیدا کند؛ جایی‌که کی وس بایدTrailblazer، سفینه خود را هدایت کند.
جولیان گرایتی، کارگردان خلاق Star Wars Outlawsمی‌گوید که بازیکنان هنگام پرواز درفضا کارهای زیادی برای انجام خواهند داشت؛ازمبارزات کوچک وعظیم‌گرفته تاایستگاه‌های فضایی که‌هرکدام مراحل مخصوص به خود راخواهندداشت.در سطحی جزئی‌ترهم فضانوردی و مبارزات فضایی بازی راحت،جذاب وپرجنب‌وجوش خواهندبودویادگیری کنترل هم بسیار آسان است.
 جولیان گرایتی دراین‌باره توضیح داد:«ما می‌خواستیم تا فضانوردی بازی راحت، جذاب و سراسر اکشن باشد. یادگیری کنترل‌های آن هم بسیار آسان است. همیشه کاری برای انجام‌دادن وجود دارد. جابه‌جایی سریع است. درهر لحظه می‌توانید هایپردرایو کنید (جابجایی با سرعت بسیار بالا) و صد البته مبارزات در مقیاس کوچک و حماسی هم وجود دارند. امکان کاوش هم فراهم شده است. می‌توانید در فضا کارهای زیادی انجام دهید.»

نظر شما