شناسهٔ خبر: 66623669 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

روجا صفر پور کیست؟

روجا صفر پور کاربر توئیتر است که با نام مستعار خورشید خانم فعالیت می‌کند و تصاویرش در انتخابات ۱۱ اسفند در فضای مجازی منتشر شد. درباره روجا صفرپور در این مطلب بخوانید.

صاحب‌خبر -

روجا صفر پور کیست؟

به گزارش «تابناک»، روجا صفرپور نامی است که در اسنادی که جلیل محبی درباره موسسه مصاف متعلق به علی‌اکبر رائفی‌پور منتشر شده، دیده می‌شود.

به تازگی حجت‌الاسلام جلیل محبی، عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دبیر پیشین ستاد امیر به معروف و نهی از منکر اسنادی از موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی پور انتشار داده که نام روجا صفرپور در آن دیده می‌شود. شخصی که گفته می‌شود همان کاربر خوشید خانم توئیتر است. براساس اسناد اطلاعات حساب بانکی موسسه مصاف که محبی فاش کرده، روجا صفرپور مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان به دلایل نامعلوم دریافت کرده است. عصر ایران با انتشار این خبر نوشته است که او همان زنی است که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه کم‌حجاب پای صندوق رای حاضر شد. جالب اینکه تصاویری از وی در کنار علی‌اکبر رائفی پور نیز دیده می‌شود. همچنین روجا صفر پور را همان کاربر توئیتر می‌دانند که با نام مستعار خورشید خانم فعالیت می‌کند.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی آورده است که «در نمونه‌ای دیگر در بین واریزی‌های این موسسه نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو دیده می‌شود که در ۵ شیفت متوالی وجوه قابل توجهی را از این موسسه دریافت کرده تا خودش را جلوی دوربین به نام «طاهره واشچنکو» جا بزند!»

روجا صفر پور کیست؟

پاسخ به ماجرای فساد موسسه مصاف

جالب اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی به غیرقانونی بودن انتشار اطلاعات مالی موسسه مصاف اشاره کرده است. پایگاه اطلاع رسانی دولت در توئیتی نوشت: رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی، ضمن تاکید بر خلاف قانون بودن این اقدام، دستور پیگیری فوری را صادر کرد و گفت: اگر محرز شود ارسال اطلاعات مالی این موسسه از طرف شبکه بانکی بوده با عاملان این اقدام غیرقانونی شدیدا برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر جلیل محبی که از وی به عنوان منتشر کننده اسناد مالی موسسه مصاف نام برده شده است، در واکنش به دستورات فوری فرزین درباره انتشار اسناد مالی این موسسه، نوشت: به جای برخورد با افرادی که در بانک ها با هیئت تحقیق و تفحص بانک ها همکاری کرده اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول شویی انجام نداده اند، برخورد کنید.

منبع: رویداد 24

نظر شما