شناسهٔ خبر: 66379105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ابهر:

کارگران بازوان حرکت جامعه به سوی رشد و تعالی‌اند

زهرا فتحی

امام جمعه ابهر گفت: کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی‌اند و در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به هفته کار و کارگر، بیان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است و این موضوع باید به یک ارزش تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسؤولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنها داشته باشند.

او با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، اظهار کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش است به‌طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

او با بیان اینکه کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است، زیرا کارگر تولید می‌کند، زحمت می‌کشد و نان حلال به‌دست می‌آورد.

مرادپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند، گفت: مسؤولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند، زیرا در قیامت باید پاسخگوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر افزود: رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده‌اند و امام صادق (ع) نیز در حدیثی فرموده‌اند، مزد کارگر را پیش از آن که عرقش خشک شود بدهید. این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌ بیت (ع) نشان از اهمیت این موضوع نزد خداوند دارد.

انتهای پیام

نظر شما