شناسهٔ خبر: 66378948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش دهی معاون شهردار به شورای شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ، از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک به اعضای شورای شهر تهران گزارش داد.

صاحب‌خبر -

گزارش دهی معاون شهردار به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران که برای ارائه گزارش از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک به شورای شهر تهران آمده بود، از اتمام طراحی الکتریکال واگن‌های چینی خبر داد.

محسن هرمزی گفت: مرحله مهندسی طرح ها، طراحی فنی و مکانیکی هم به پیمانکار ابلاغ شده و هفته آینده به پیمانکار اعلام خواهد شد.

محسن هرمزی افزود: در برنامه امسال دو ایستگاه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی به شبکه مترو اضافه می‌شود و ایستگاه آیت اله کاشانی در غرب خط هفت به عنوان ایستگاه تقاطعی با خط ۶ به بهره برداری می‌رسد.

معاون شهردار تهران همچنین از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در بخش تأمین واگن، قرارداد نهایی و ساخت واگن‌ها آغاز شده است.

رونمایی از نمونه اولیه بوژی واگن‌های مترو، ساخت داخل در خرداد دیگر خبری بود که محسن هرمزی در صحن شورا اعلام کرد و گفت: این نمونه اولیه به تولید انبوه خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به فعالیت آزمایشی قطار ملی در خط تهران- پرند گفت:تا پایان سال ۲ تا ۳ رام قطار ملی به متروی تهران تحویل داده می‌شود.

خرید چهار دستگاه لوکوموتیو، نوسازی ۶ دستگاه قطار دو طبقه، انعقاد قرارداد سه هزار میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات مترو، نوسازی ۸۲۶ دستگاه اتوبوس در ماه‌های اخیر و دریافت حدود ۲۵۰ اتوبوس تا آخر بهار از دیگر محور‌های گزارش معاون شهردار تهران به اعضای شورای شهر تهران بود.

در ادامه در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضاء به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مسائلی را یادآوری کردند و خواستار رفع آن شدند.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورا، خواستار آزادسازی کارگاه‌های مترویی شد و گفت: عملیات اجرایی این کارگاه‌ها به اتمام رسیده، اما سرانه‌هایی را اشغال کرده که درخواست داریم این کارگاه‌ها به عنوان عارضه ترافیکی جمع آوری شوند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا هم گفت: اخیرا مواردی را یک فعال رسانه‌ای درباره قرارداد وسایل حمل و نقل عمومی منتشر کرده است، اگر اسنادی وجود دارد باید این اسناد به ما ارائه شود و اگر این ادعا‌ها درست است باید در شورا گزارش داده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا هم در نشست امروز گفت:باعث تأثر است که پس از گذشت نزدیک به سه سال از دوره مدیریت شهری به اندازه هزینه‌های سفر به چین، وسایل حمل و نقل عمومی اضافه نشده است.

نرجس سلیمانی همچنین درباره تأمین کننده مالی قرارداد‌ها در چین تذکر داد و گفت: چرا از میان این همه تأمین کننده منابع مالی در چین، شرکتی با مسئولیتی محدود در جایگاه تأمین کننده و تأمین کننده مالی در نظر گرفته می‌شود؟

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم درباره برطرف نشدن مسائل حقوقی متروی تهران- پرند تذکر داد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا هم گفت:افتتاح پی در پی ایستگاه ها، انعقاد قرارداد مترو و تأمین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی از جمله اقدامات مدیریت شهری بوده، اما برنامه‌ها و اقدامات باید بر اساس شاخص‌های برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران انجام و گزارش بر اساس آن ارائه شود.

نظر شما