شناسهٔ خبر: 66367258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در راستای افزایش نشاط و شادی؛

پویش "یکشنبه‌های ورزشی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود

مدیر کل فرهنگی وزرات بهداشت با اعلام سیاست‌های تحولی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: پویش "یکشنبه‌های ورزشی" با هدف ایجاد شور و نشاط و افزایش تحرک بدنی و توجه به ورزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مفدا گفت: یکی از سیاست های تحولی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی در محیط دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی است. به همین جهت اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در نظر دارد پویش "یکشنبه‌های ورزشی" را در دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی با هدف ایجاد شور و نشاط و افزایش تحرک بدنی و توجه به ورزش جهت افزایش سلامت جسم و روح و روان برگزار نماید.

عجم افزود: با همین نگاه طرح تحول فعالیت های ورزشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و در حال حاضر مسابقات ورزشی در محیط های ورزشی و عمومی دانشجویی دانشگاه ها در حال اجرا می باشد و بعد از مرحله دانشگاهی مرحله منطقه ای آن نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی در پویش یکشنبه های ورزشی بنا دارد در خوابگاه ها و سراهای دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هر هفته یکشنبه مسابقات یک رشته ورزشی را بصورت هماهنگ بین دانشجویان برگزار نماید و برندگان آن نیز در هر خوابگاه با اهدای جوایز تقدیر شوند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان عزیز می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این پویش ورزشی به اداره تربیت بدنی دانشگاه خود مراجعه نمایند.

عجم در خصوص رشته‌های این پویش ورزشی و شیوه برگزاری آن گفت: این پویش در گام اول به صورت ۶ هفته متوالی با شش رشته تنیس روی میز، دارت، داژبال، طناب کشی، فوتبال روی میز و فوتبال گل کوچک برگزار خواهد شد. نفرات برتری که در هر خوابگاه در این پویش شرکت می نمایند هر هفته بین ۱ تا ۱۰ امتیاز می گیرند و در پایان شش هفته جمع امتیاز های دانشجویان در سراسر کشور به اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت ارسال می شود و با انجام ۲ قرعه کشی بین همه عزیزان شرکت کننده و همینطور دانشجویان شرکت کننده در سه سطح امتیازی جوایز ارزنده ای شامل دوچرخه و وسایل ورزشی، سفرهای تفریحی و زیارتی و... اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ اولین مرحله از این پویش ورزشی از یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۶ هفته متوالی ادامه خواهد داشت.

نظر شما