شناسهٔ خبر: 66578855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده بسیج دانش آموزی شهید فهمیده کازرون:

هفدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا در کازرون برگزار شد

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده شهرستان کازرون گفت: دومین مرحله از هفدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سرگرد پاسدار حسین راسخ فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده شهرستان کازرون اظهار کرد: آزمون حضوری مرحله نیمه نهایی (استانی) لیگ علمی بین المللی پایا در دبیرستان شهید بستانپور با حضور ۲۷ تیم ۵ نفره شامل ۲۱ تیم دختر و ۶ تیم پسر به تعداد ۱۳۵ نفر از دانش آموزان شهرستان کازرون برگزار شد. 

او ادامه داد: این برنامه توسط حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده کازرون و با حضور سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در یک آزمون گروهی برگزار شد.

 سرگرد راسخ افزود: لیگ علمی بین المللی پایا بزرگ‌ترین مسابقه گروهی کشور و جهان اسلام است که بستری علمی را برای دانش آموزان توانمند و علاقه‌مند فراهم کرده تا در یک جریان آموزشی و رقابتی سالم، به دانسته‌های خود بیفزایند و در یک رقابت دلچسب و گروهی، تبادل دانش و بهتر اندیشیدن را تجربه کنند. 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده کازرون از اهداف برگزاری این لیگ علمی گفت و تصریح کرد: از اهداف برگزاری این لیگ افزایش سطح سواد علمی دانش آموزان در ۳ مقطع تحصیلی دبستان (رشته علوم پایه)، متوسطه اول (رشته علوم پایه) و متوسطه دوم ویژه پایه دهم و یازدهم (رشته‌های علوم تجربی، انسانی و ریاضی) و رشته کارآفرینی، کامپیوتر، پژوهشی برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم است. 

او بیان کرد: مرحله مقدماتی (شهرستانی) این مسابقه علمی بین المللی به صورت آنلاین و با شرکت ۳۲ تیم ۵ نفره به تعداد ۱۶۰ نفر از دانش آموزان برگزار شد و از این ۳۲ تیم، ۲۷ تیم به مرحله نیمه نهایی (استانی) راه یافتند که پذیرفته شدگان این مرحله با اهدای جوایز نفیس به مرحله کشوری راه می یابند.

نظر شما