شناسهٔ خبر: 66364407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارائه بسته‌های تشویقی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهرستان بهارستان

بهارستان - ایرنا - شهردار گلستان از توابع شهرستان بهارستان گفت: بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده این شهرستان در نظر گرفته شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد میرزمانی روز شنبه در جلسه برنامه ریزی و بررسی بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرستان بهارستان با اشاره به اهمیت این موضوع در ارتقای کیفیت زندگی شهری و افزایش تاب‌آوری شهرها در برابر بحران‌ها، اظهار داشت: شهرداری گلستان اهتمام ویژه‌ای به موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده دارد و در این راستا، از هیچ تلاشی برای نوسازی و مقاوم‌سازی این مناطق و ارتقای سطح زندگی ساکنان آنها دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای مالکان و ساکنین بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، افزود: این بسته‌های تشویقی شامل اعطای وام‌های کم‌بهره، تخفیف در عوارض ساختمانی و صدور پروانه رایگان، تراکم مازاد و همچنین تسهیلات در فرآیند صدور پروانه و مجوزهای ساختمانی است.

میرزمانی اظهار امیدواری کرد با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و همچنین همراهی و مشارکت مردم، شاهد تحولات مثبتی در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر گلستان باشیم.

فرماندار بهارستان بر تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی تاکید کرد

فرماندار بهارستان نیز امروز در بازدید از برخی از پروژه های عمرانی، ورزشی و خدماتی شهرداری گلستان بر تکمیل سریع پروژه ها بمنظور خدمت رسانی بهینه به مردم تاکید کرد.

عبدالله نوحی به همراه نادر سازور رئیس شورای اسلامی شهر گلستان از دو پروژه مجموعه ورزشی و فرهنگی بانوان و مجتمع تجاری، فرهنگی و هنری گفتمان شهرداری بازدید کرد.

فرماندار بهارستان با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح های شهری بیان کرد: هیچ مشکلی نباید باعث به تأخیر افتادن اجرای پروژه‌های شهری گلستان شود.

نوحی افزود: یکی از رسالت های کاری دولت، نگاه اجتماعی به پروژه ها و رضایتمندی مردم است از این رو می بایست انجام پروژه ها به نحوی باشد که ضمن رعایت مسائل فنی و عمرانی، رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد که یکی از راههای آن، سرعت بخشیدن به کار است.

فرماندار بهارستان پیشتر گفته بود که در حال حاضر ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۵۰۰ هکتار سکونت گاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد.

شهرگلستان در حوزه شهرستان بهارستان با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در غرب استان تهران قرار دارد.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

نظر شما