شناسهٔ خبر: 66574695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست با مسئولان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم

صحرایی: پیگیری لایحه تقویت مدارس دولتی/ احداث روزانه ۸ مدرسه در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، هفت هزار مدرسه معادل روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی در نشست با مسئولان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم با اشاره به ورود ۳ هزار استعداد برتر ملی به دانشگاه فرهنگیان در سال جاری، گفت: در استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش به دنبال این هستیم کسانی معلم شوند که امانت ملت که اصلی‌ترین و ارزشمندترین امانت است را به خوبی و درستی امانتداری کنند.

وی با بیان این‌که تقویت دانشگاه فرهنگیان سیاست اصلی ما است، اضافه کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان پردیس اختصاصی تربیت مربی پرورشی دارد که ۴۰۰ دانشجو سال گذشته جذب کرده و این تعداد امسال به ۸۰۰ دانشجو افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کنکور اختصاصی تربیت معلم برای نخستین بار برگزار شد، گفت: طبق آئین‌نامه استعدادهای برتر دانش‌آموزی که می‌توانند معلم شوند، امسال سه هزار استعداد برتر ملی می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

صحرایی بیان کرد: سند ملی «آموزش به معلمان» در دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد و در همین راستا آئین‌نامه مسیر رشد معلمی اکنون در حال پیگیری است و دستورالعمل مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.

وی افزود: هفته گذشته نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب شد و ماده واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش بر سند تحول بنیادین متمرکز شده و با اجرایی شدن آن، تحولی عظیم در آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.

صحرایی تاکید کرد: باید به مسائل پیش‌روی آموزش و پرورش دوراندیشانه‌تر نگاه کرد و از فرصت‌ها به‌خوبی بهره برد.

وی با بیان این‌که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون، هفت هزار مدرسه معادل روزانه هشت مدرسه در سراسر کشور احداث شده است.

به گفته وی، در این دولت روزانه متوسط هشت مدرسه ساخته شد و تلاش این است از این به بعد مدارس به سبک معماری ایرانی اسلامی ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرند.

صحرایی تصریح کرد: سرانه مدارس دولتی در راستای افزایش کیفیت خدمات به دانش‌آموزان باید افزایش یابد.

نظر شما