شناسهٔ خبر: 66353153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌ شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با اعلان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیر عامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

نظر شما