شناسهٔ خبر: 66346733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۴۴ مورد اخطار کتبی برای مراکز درمانی خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۴۴۴ مورد اخطار کتبی در جریان بازدیدهای دانشگاه علوم پزشکی استان از مراکز درمانی و مطب ها در سال گذشته صادر شد.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد شاهین فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکهزار و ۹۱۷ مورد بازدید در این بازه زمانی از مراکز درمانی و مطب ها توسط کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد.

وی افزود: بازدیدهای مستمر از بیمارستان‌های عمومی دولتی و غیردولتی، مرکز جراحی محدود و سرپایی، درمانگاه عمومی و تخصصی، مطب دندانپزشکی، مطب پزشک عمومی، مطب پزشک متخصص و فوق تخصص همواره انجام می شود.

شاهین فر با اشاره به ثبت ۱۲۱ شکایت از حوزه درمان در سال گذشته، گفت: از این تعداد ۴۸ مورد ثبت شکایت در سامانه ۱۹۰ و ۷۳ مورد ثبت شکایت حضوری بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی یادآور شد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را با مراجعه به واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ثبت و یا از طریق تماس با شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

وی با اشاره به صدور مجوز مطب های پزشکی و مراکز درمانی گفت: پارسال ۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۲۰ برگزار شد که منجر به ۲۵۵ مورد صدور و تمدید پروانه شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما