شناسهٔ خبر: 66345976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد، لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تأکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده، بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی عنوان کرد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است، لذا معلمان تلاش کنند روش و منش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام. /

نظر شما