شناسهٔ خبر: 66340691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۴۷۲ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین بارش‌های سال زارعی جاری تاکنون ۴۷۲ میلیمتر است که در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کمبود دارد.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالیکه استان تا این تاریخ باید ۶۰۹ میلیمتر بارش دریافت می‌کرد اما ۱۳۷ میلیمتر کاهش بارش داریم.

وی ادامه داد: وضعیت کاهش بارش‌ها سبب شده تا این استان پس از گیلان دومین استان خشک کشور باشد و از آنجاکه بارش‌های موثر استان در حال پایان است این حجم از کاهش بارش در استان جبران نمی‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به وضعیت جوی استان برای روزهای آینده اشاره کرد و گفت: برای روز جمعه بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز شنبه تا چهارشنبه به تناوب بارش‌هایی در استان شکل می‌گیرد.

نوروزی افزود: بارش‌ها از روز شنبه تا دوشنبه به شکل ضعیف و رگباری است اما سامانه بارشی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت و فراگیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه الگوهای بهاری تغییرپذیری بالایی دارد، تصریح کرد: هر گونه رخداد تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: دما در صبح روز جمعه کاهش نسبی خواهد داشت اما دمای طول روز از ظهر جمعه تا سه‌شنبه افزایش محسوس دارد.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته کوهرنگ، بلداجی و بن با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و بازفت با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما