شناسهٔ خبر: 66333583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ شعبه هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی آماده باش هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، ۶ شهرستان استان برای امدادرسانی به این ۲ شهرستان آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها را در شهرستان‌های بیرجند و خوسف پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های عملیاتی این ۲ شهرستان، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه، سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار نفر در جاده خوسف - معدن قلعه‌زری در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی است.

کاوسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که سبب سیلاب و خسارت در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی ادامه دارد و بعد از ظهر امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف باعث جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

نظر شما