شناسهٔ خبر: 66328269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

زاهدان- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا یعقوب سلیمانی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.
وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا بازدید هوایی از مناطق سیلزده، دیدار و گفت‌وگو با مردم مناطق آسیب دیده نیکشهر و دشتیاری، بررسی وضعیت انبارهای امدادی و حضور در جمع امدادگران و نجاتگران مستقر در ستاد فرماندهی و مدیریت بحران شهرستان کنارک از جمله برنامه های سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به سیستان و بلوچستان است.

ظهر ۲۷ فروردین بود که سازمان هواشناسی و ستاد مدیریرت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

سازمان راهداری ۶۸ دستگاه ماشین آلات راهداری و سنگین و نیمه سنگین خود را در کل استان از جمله شهرهای خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان به دلیل احتمال بارش بالاتر مستقر کرد.

همزمان با فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز هواشناسی، شاهد باران‌های سیل‌آسا و در پی آن طغیان رودخانه‌های فصلی بودیم که منجر به بسته شدن مسیرها، اختلال در ترددها، آبگرفتگی معابر و خسارت به بخش‌های زیرساختی در نقاط مختلف شد.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در این شرایط، رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و دیگر ارکان مختلف دولت، ظرفیت‌های کشور را برای امداد، نجات و بازسازی و ترمیم خرابی‌های ناشی از سیلاب بسیج کردند.

در کنار اقدامات دولت، با تدبیر و برنامه‌ریزی دولت، سایر سازمان‌ها، همچون بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز وارد عمل شدند. پیگیری‌های رئیس‌جمهور، تأکید معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت مبنی بر ضرورت رسیدگی هرچه سریعتر به سیل‌زدگان در مناطق جنوبی کشور و حضور میدانی وزیر کشور، بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مناطق آسیب‌دیده در سیلاب اخیر است.

نظر شما