شناسهٔ خبر: 66479564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت اردبیل:

۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند

اردبیل- مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: ۸۵۵ زایر حج تمتع از استان اردبیل ماه آینده عازم سرزمین وحی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احدی بعدازظهر شنبه در همایش آموزشی – توجیهی حجاج استان اردبیل در مصلی اردبیل اظهار کرد: این حجاج در قالب ۷ کاروان روزهای ۱۲ و ۱۳ خردادماه راهی سرزمین وحی خواهند شد که امسال عزیمت کاروان حجاج از فرودگاه اردبیل به صورت مستقیم به فرودگاه مدینه خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: امروز در قالب همایش توجیهی – آموزشی سعی کردیم تا حجاج را بیشتر با مناسک و آداب حج آشنا کنیم که شامل انجام طواف، اقامه نماز در مکان های معنوی و همچنین انجام اعمال سعی بین صفا و مروه بود.

احدی گفت: دوره های آموزشی متنوعی در شهرستان ها برگزار شده و ما به صورت تجمیعی و متمرکز امروز شاهد برگزاری این دوره معنوی بودیم.

وی افزود: زمان بازگشت حجاج از طریق فرودگاه جده به اردبیل ۱۵ و ۱۶ تیرماه خواهد بود که امیدواریم با صحت و سلامتی حجاج ابراهیمی حج تمتع را به جای آورده و به اردبیل بازگردند.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل ادامه داد: تا اسفندماه مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی حجاجی که سال های ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده بودند انجام شد تا ما آمادگی خود را برای اعزام حجاج اعلام کنیم.

احدی تصریح کرد: با حضور روحانیون ۷ کاروان اعزامی به حج از استان اردبیل تلاش مان بر این است تا هماهنگی بیشتر با زائران انجام شده و به دور از هرگونه کوتاهی و خطا بتوانیم حج باشکوهی را با همراهی حجاج به انجام برسانیم.

نظر شما