شناسهٔ خبر: 66325369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی های شیائومی 15، پرچمداران سامسونگ و اپل را خجالت زده خواهند کرد

صاحب‌خبر -

بر اساس شایعات منتشر شده گوشی های شیائومی 15 مشخصات فوق‌العاده جذابی دارند. در واقع سری Xiaomi 15 می‌تواند در بخش‌های زیادی پرچمداران اپل و سامسونگ را پشت سر بگذارد.

شیائومی در سال‌های اخیر حسابی توانسته است در بازارهای جهانی بدرخشد. به‌طوریکه اکنون پس از اپل و سامسونگ بیشترین سهم را از بازار گوشی‌های هوشمند دارد. هرچند ظاهرا آنها به این جایگاه راضی نیستند؛ زیرا می‌خواهند گوشی های پرچمدار شیائومی 15 را با مشخصات بسیار قوی عرضه کنند.

لیست مشخصات گوشی های شیائومی 15 نوید پرچمدارانی جذاب را می‌دهد

گوشی شیائومی 15 گوشی شیائومی 15

هنوز زمان زیادی از معرفی گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا نمی‌گذرد؛ اما شایعات مربوط به سری Xiaomi 15 در اینترنت پخش شده‌ است. به‌گزارش Digital Chat Station شیائومی قصد دارد تولید انبوه گوشی های شیائومی 15 و 15 پرو را از اواخر تابستان آغاز کند. معرفی رسمی نیز احتمالا در اوایل سال میلادی جدید رخ خواهد داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که  شیائومی در حال بررسی دوربین‌های جدید برای گوشی‌های پرچمدار خود است. ظاهرا شیائومی 15 قرار است از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی جدید برای دوربین پریسکوپ خود بهره بگیرد. همچنین شرکت سازنده در نظر دارد یک دوربین تله‌فتو جدید را نیز با قدرت بزرگنمایی بالا به پرچمداران خود اضافه کند.

گوشی شیائومی 15 گوشی شیائومی 15

هرچند در مورد دوربین گوشی شیائومی 15 پرو قطعیت بیشتری وجود دارد. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و ۱ اینچی OV50K برای دوربین اصلی استفاده خواهد شد و یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و ۱/۲.۷۶ اینچی نیز در نقش دوربین اولتراواید قرار می‌گیرد. همچنین حسگر ۱/۲ اینچی OV64B برای دوربین تله‌فوتو پریسکوپ حضور خواهد داشت.

قلب تپنده گوشی‌ های جدید شیائومی نیز تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود. در سال‌های اخیر معمولا شیائومی جزء اولین شرکت‌هایی بوده است که از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام استفاده می‌کند. بنابراین حضور تراشه قدرتمند کوالکام در سری شیائومی 15 ابدا عجیب جلوه نمی‌کند.

جالب اینجاست که شیائومی می‌خواهد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را نیز به پرچمداران خود بیاورد. برای اولین‌بار در سری آيفون 14 بود که اپل از ارتباط ماهواره‌ای برای درخواست کمک در موقعیت‌های اضطراری رونمایی کرد. از آن پس شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند ارتباط ماهواره‌ای را به‌صورت گسترده‌تری به گوشی‌های هوشمند بیاورند. بنابراین اضافه‌شدن چنین گزینه‌ای می‌تواند شیائومی را هم‌رده بزرگان بازار نشان دهد. هرچند هنوز مشخص نیست این سرویس چه عملکردی خواهد داشت و یا اینکه در چه مناطقی فعال خواهد بود.

گوشی شیائومی 14 گوشی شیائومی 14

در شایعات منتشر شده اشاره خاصی به ظرفیت باتری این دو گوشی نشده است؛ اما احتمالا پیشرفت‌هایی را در سرعت شارژ خواهیم دید. چینی‌ها می‌خواهند برای مدل پایه گوشی شیائومی 15 از شارژ سریع ۱۲۰ وات استفاده کنند. هنوز در مورد سرعت شارژ مدل پرو اطلاعاتی منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود که فراتر از ۱۲۰ وات باشد.

در مورد صفحه‌نمایش نیز جزئیات جالبی منتشر شده است. مدل پایه شیائومی 15 همانند شیائومی 14 از یک نمایشگر ۶.۳۶ اینچی مسطح بهره خواهد برد. هرچند شاهد استفاده از نمایشگری با لبه‌های خمیده در مدل پرو خواهیم بود. همچنین شیائومی حاشیه‌های نمایشگر این گوشی را فوق‌العاده کاهش داده و به ۰.۶ میلی‌متر رسانده است. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۱۴۰۰ نیت خواهد رسید و نرخ نوسازی نمایشگر نیز از ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود.

حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود که شیائومی قصد دارد اینبار از حسگری سریع‌تر در گوشی های پرچمدار خود استفاده کند. ترکیب مشخصات خوب گوشی های سری شیائومی 15 می‌توانند با یک قیمت‌گذاری مناسب جذاب‌تر هم بشوند. شیائومی در سال‌های گذشته معمولا قیمت مناسبی را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته است. آیا امسال نیز همین رویکرد را تکرار می‌کند؟

بیشتر بخوانید:
مقایسه شیائومی ۱۴ اولترا با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ؛ اژدهای چینی در برابر غول کره ای نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید لیست جدید گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو که آپدیت HyperOS را دریافت می‌کنند

برچسب‌ها:

نظر شما