شناسهٔ خبر: 66319303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

طی مراسمی در وزارت اقتصاد و با امضای اسناد بین طرفین؛

واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی رسمی شد

با امضای اسناد واگذاری بین طرفین، آیین رسمی واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به انجام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، در مراسمی که به همین منظور و با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، مدیران عامل دو باشگاه و پیشکسوتان فوتبال برگزار شد، اسناد مربوطه بین نمایندگان کنسرسیوم های بانکی و پتروشیمی خریدار دو باشگاه، با وزیر ورزش و جوانان، به امضا رسید.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با حضور پر شمار نمایندگان رسانه های گروهی و در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی، واگذاری رسمی دو باشگاه سرخابی به بخش خصوصی را بهترین روز حضور ۳۵ ساله خود در عرصه ورزش کشور و نقطه عطفی در تاریخ دو باشگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فوتبال یک صنعت و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ظرفیت های بسیار خوب این صنعت محسوب می شوند، از زحمات، تأکید و تلاش های بی شائبه دولت سیزدهم و در رأس آن شخص رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد در راستای واگذاری دو باشگاه قدردانی کرد.

هاشمی تصریح کرد: قطعا اگر این پیگیری ها نبود، هرگز به چنین نقطه ای نمی رسیدیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با تشکر از خریداران دو باشگاه به خاطر کمک بزرگ آنها به اعتلای ورزش در کشور، از همراهی، کمک و پیگیری رسانه های اقتصادی و ورزشی در خصوص اجرایی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس نیز قدردانی کرد و گفت: تازه از امروز، وظیفه اصلی وزارت ورزش یعنی سیاست‌گذاری کلان و نظارت بر عملکرد دو باشگاه، شروع می شود.

هاشمی گفت: طی هشت ماه حضورم در وزارت ورزش و جمع اهالی و پیشکسوتان فوتبال، بارها تأکید کرده بودم که وظیفه ما، نظارت و نه باشگاه داری است اما بسیار شنیدم که گفته میشد، این اتفاق، شدنی نیست.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: واگذاری پنج درصد سهام باقیمانده به پیشکسوتان دو باشگاه نیز با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد به زودی انجام خواهد شد و ارتباط وزارت ورزش با باشگاه داری به طور کامل قطع خواهد شد.

این گزارش حاکی است، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن تلاش های صورت گرفته در بیش از دو دهه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس، ابراز امیدواری کرد، پنجم اردیبهشت ماه (امروز)، نقطه عطف و سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت فوتبال و به تبع آن ورزش کشور باشد.

بازیان با تشریح فرایند عرضه سهام دو باشگاه سرخابی در فرابورس ایران‌ از جمله دریافت پیشنهادات خریداران و بررسی اهلیت آنها به لحاظ توان مدیریتی یک باشگاه ورزشی، این اتفاق مبارک را نتیجه تعامل نزدیک سازمان خصوصی‌سازی با وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و دیگر ارکان اقتصادی و ورزشی کشور عنوان کرد که ظرف کمتر از دو ماه، به ثمر نشسته است.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری ۱۰ درصد سهام دو باشگاه به هواداران توسط دولت سیزدهم در بدو پذیرش آنها در فرابورس، آن را اتفاقی بسیار مهم عنوان کرد که اگر رخ نداده بود، شاید هرگز توفیق واگذاری کل سهام سرخابی ها را پیدا نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه گام مهم و تمام کننده برای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، باز هم توسط دولت سیزدهم رقم خورد، پیگیری های دو وزارتخانه اقتصاد و ورزش را عاملی بسیار مهم برای تحقق خصوصی‌سازی و زمینه سازی برای مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، مطابق خواست مقام معظم رهبری عنوان کرد که خوشبختانه در طلیعه سال جدید رقم خورد.

بازیان افزود: خوشبختانه این اتفاق در همگرایی کامل دولت، اهلی ورزش و افکار عمومی رخ داد.

وی تأکید کرد: رقم خوردن این اتفاق مهم، یعنی واگذاری سهام دولت در دو باشگاه سرخابی به صورت "عمده" به خریداران، بیانگر اراده جدی دولت برای تداوم واگذاری ها و تحقق خواسته مقام معظم رهبری برای زمینه سازی هر چه بیشتر مشارکت مردمی است.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مختصات قیمتی و دوره پرداخت قیمت سهام دو باشگاه، قبلا اعلام شده و بصورت شفاف، در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت، گفت: بعنوان کارگزار دولت از زحمات همه بویژه وزیر اقتصاد و وزیر ورزش در این زمینه قدردانی می کنم.

در این گزارش می خوانیم: مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال نیز در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی و تبریک به دولت برای رقم خوردن این اتفاق مبارک، واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را، به "درمان یک بیماری ۴۰ ساله" تعبیر و ابراز امیدواری کرد، در ادامه، اتفاقات خوبی در انتظار دو باشگاه باشد.

زارعی، برگزاری این مراسم در محل وزارت اقتصاد را نشانه آن دانست که عزم دولت و پشتوانه این تصمیم، بسیار قوی و جدی است و قرار است، اتفاقات خیلی خوبی در ورزش کشور رخ دهد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال واگذاری رسمی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را نقطه آغاز حرفه ای گری ورزش کشور خواند که مشکل عمده ما با کنفدراسیون فوتبال آسیا را در این ارتباط، حل می کند‌.

زارعی با بیان اینکه، با واگذاری تنها یکی از این دو باشگاه نیز، مشکلات ما با AFC برطرف میشد، واگذاری همزمان هر دو باشگاه سرخابی را نشانه عزم جدی دولت برای حرکت رو به جلو به سمت حرفه ای گری در ورزش خواند.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر وزرای اقتصاد و ورزش و سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، رضا درویش و علی خطیر مدیران عامل پرسپولیس و استقلال و نیز پیشکسوتان دو باشگاه حضور داشتند.

نظر شما