به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در همان زمان شرکت توسعه آزادراههای کشور مسیر پیشنهادی را از ادارهکل میراثفرهنگی وقت استعلام کرد.
حسین ایزدی افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راههای کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و ادارهکل میراثفرهنگی را در جریان قرار دهد.
او با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستانشناسی قائمشهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
آزادراه قائم شهر - ساری با بیش از ۴۴ کیلومتر طول و ۳۶ متر عرض از قائم شهر شروع میشود و با عبور از زمینهای کشاورزی روستاهای این شهرستان پس از گذر از ساری به سورک در شهرستان میاندرود امتداد مییابد.
آزادراه قائم شهر - ساری با بیش از ۴۴ کیلومتر طول و ۳۶ متر عرض از قائم شهر شروع میشود و با عبور از زمینهای کشاورزی روستاهای این شهرستان پس از گذر از ساری به سورک در شهرستان میاندرود امتداد مییابد.
نظر شما