شناسهٔ خبر: 6630347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اوحدی مطرح کرد:

هیچ برنامه مشخصی برای اعزام مجدد به عمره نداریم/ منتظر برپایی دادگاه سوم ماموران عربستانی هستیم

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعزام مجدد زایران به عمره تا صدور رای دو مامور عربستانی نداریم.

صاحب‌خبر -
هیچ برنامه مشخصی برای اعزام مجدد به عمره نداریم
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون    گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که امروز دوشنبه در سازمان حج و زیارت بروزار شد با اشاره به اخرین جزییات از روند اعزام به عمره اظهار کرد: وزارت حج عربستان به شدت به دنبال این است که این موضوع دو مامور عربستانی به نتیجه قطعی برسد.

وی افزود: مسئولیت پیگیری  به صورت قانونی در اختیار کنسولگری ایران در عربستان قرار گرفته است چنانچه سرکنسولگر نیز در دادگاه محاکمه دو مامور عربستانی حضور داشته است.

 اوحدی با بیان اینکه جلسه سوم دادگاه هنوز تشکیل نشده است گفت: درخواست ما اشد مجازات دو مامور عربستانی است و بعد از صدور رای باید بررسی شود که راهکارهای تامین امنیت زائران لحاظ شود.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: اگر ما به اطمینان مورد نظر برسیم میتوانیم در خصوص تاریخ اعزام صحبت کنیم اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعزام مجدد زایران به عمره تا صدور رای دو مامور عربستانی نداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:‌ در حال حاضر 60 هتل را در کربلا و نجف از گردونه ارائه خدمات خارج کردیم، ضمن اینکه کیفیت هتل‌ها و خدمات اسکان را 30 تا 35 درصد افزایش داده‌ایم.

وی به اعزام‌های اربعین اشاره و تصریح کرد: در مرز مهران، تعداد گذرگاه‌های عبوری را 300 برابر افزایش داده‌ایم، ضمن اینکه کمیته پشتیبانی و مردمی برای حماسه اربعین در نظر گرفته‌ایم که مسئولیت آن با ستاد بازسازی عتبات است و مردم می‌توانند از طریق شماره حساب 561844444405 بانک سپه شعبه استاد نجات الهی تحت عنوان ستاد اربعین نسبت به واریز وجوهات خود اقدام کنند.

اوحدی گفت: امسال همچنین هیچ خودرویی در شهر مهران اجازه پارک کردن را نخواهد داشت، چرا که سال گذشته در این شهر که جمعیت آن 15 هزار نفر است، چهل هزار خودرو پارک شده بود و تراکم جمعیت باعث ایجاد مشکلاتی در مرز شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تا پایان مرداد، زائر سرای بزرگ طریق القدس در منطقه چزابه به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت پذیرش 5 هزار زائر در شرایط عادی و 7 هزار زائر در شرایط اربعین را دارد، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم زائر سرای مهران را نیز تا اربعین به بهره برداری برسانیم.

اوحدی به اقدامات خاص پزشکی برای زائران تمتع اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای اولین بار یک موبایل و سیم‌کارت در اختیار زائران بیماری که به دلیل مشکل حاد در بیمارستان‌های سعودی بستری می‌شوند، قرار می‌گیرد؛ به طوری که افراد می‌توانند با گرفتن یک شماره به طور مستقیم با پزشک حج در ارتباط باشند.

وی تاکید کرد: همچنین برای گم‌شدگان نیز برای اولین بار تمامی اطلاعات زائرین بر روی پدهایی قرار می‌گیرد تا بلافاصله بعد از گم شدن بتوانند از طریق نیروهای امدادی کنترل شوند و همچنین برنامه دیگری نیز برای زائرین مسن‌تر داریم که آن نیز برنامه GPS است که البته هنوز قطعی نشده است.

رئیس‌ سازمان حج و زیارت از برگزاری جلساتی با سه اپراتور رایتل، ایرانسل و همراه اول خبر داد و گفت: تا پایان هفته با یکی از این اپراتورها قرارداد منعقد می‌شود تا خدمات به صرفه‌تر و آسان‌تر در اختیار زائران قرار گیرد.

اوحدی با اشاره به اینکه در تمتع امسال هیچ کمبودی از لحاظ دارو نخواهیم داشتیم، گفت: وزارت حج عربستان اعلام کرد که زائرینی که به هر علتی داروی خاصی استفاده می‌کنند، حتما باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند تا امکان ارائه خدمات دارو به آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های عمره و حج و عتبات کاملاً شفاف است، گفت: حج تمتع علیرغم افزایش کمی و کیفی ۲۵ درصدی خدمات و ۳۰ درصدی اسکان و همچنین افزایش ۹ درصدی نرخ ارز نسبت به سال گذشته پنج درصد و نسبت به دو سال گذشته نیز ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت.


انتهای پیام/

نظر شما