شناسهٔ خبر: 66279963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد

بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد

بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان منتظر دریافت ماده ۲۳ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

صاحب‌خبر -

بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارتخانه بهداشت صادر شده به شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بیمارستان جدید تعلق نخواهد گرفت که این موضوع باعث ایجاد مشکلات جدی شده است.

رضا احمدی با بیان اینکه بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان منتظر دریافت ماده ۲۳ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، افزود: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان در پیچ و خم بخشنامه‌های وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه «بهلول» این دانشگاه در وسعت ۳۰۰۰ متر مربع شامل تخت‌های بستری، بخش سوختگی و ناباروری نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی در خصوص وضعیت بخش سوختگی این مرکز افزود: بخش سوختگی این دانشگاه به یک بخش تخصصی با ۳۴ تخت تبدیل شده که شامل ۲۶ تخت روانپزشکی، ۶ تخت برای سوختگی و یک بخش هم برای ناباروری با سطح دو است.

احمدی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای بخش سوختگی ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون فقط ۲۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است. البته پروژه‌های این بخش برای اینکه از حمایت‌های لازم برخوردار شوند باید ماده ۲۳ را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت کار در بخش سوختگی به هیچ عنوان متوقف نشده و پروژه فعال و اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است افزود: بخش سوختگی بیمارستان بهلول به یک بخش تخصصی تبدیل شده است.

 

نظر شما