شناسهٔ خبر: 66273961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرنگونی یک فروند پهپاد «هرمس ۴۵۰» توسط حزب الله

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس ۴۵۰» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند پهپاد ارتش اسرائیل بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه «العیشیه» رهگیری و منهدم کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به سرنگون شدن پهپاد هرمس ۴۵۰ ارتش اشغالگر در حریم هوایی لبنان با موشک حزب الله اذعان کردند: با مشکل بزرگی مواجه هستیم.

این رسانه‌ها افزودند: اگر برتری هوایی را در آسمان لبنان از دست بدهیم، توان ما برای جمع آوری گزارش‌های اطلاعاتی به شدت آسیب خواهد دید.

شش ماه پس از جنگ، حزب الله در حمله به ما همچنان موفق عمل می‌کند و زمان تغییر معادله فرا رسیده است.

بر اساس برخی گزارش ها، این پهپاد قصد داشت یک لبنانی را ترور کند.

حزب الله پهپاد فوق پیشرفته ۳ میلیون دلاری هرمس ۴۵۰ رژیم صهیونیستی را که به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده بود برای اولین بار در شب شکار کرد.

پهپاد رژیم صهیونیستی پس از برخورد موشک در خاک لبنان سقوط کرد و تحقیق ارتش اشغالگر درباره این حادثه ادامه دارد.  

از جمله توانمندی‌های این پهپاد، تصویر برداری حرارتی تا فاصله ۴.۵ کیلومتری و قدرت تشخیص لیزری اهداف ثابت و متحرک است.

 این پنجمین پهپاد اسرائیل است که توسط حزب الله و در جریان جنگ اخیر منهدم می‌شود. حزب الله پیش از این پهپاد، دو فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ و هارون ۱ را در تاریخ‌های ۱۴ آبان و ۲۷ آبان ماه و یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ را در ۷ اسفند ۱۴۰۲ و یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ را در ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در آسمان مناطق جنوبی لبنان سرنگون کرده است.

این پنجمین پهپاد اسرائیل است که توسط حزب الله و در جریان جنگ اخیر منهدم می‌شود. حزب الله پیش از این پهپاد، دو فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ و هارون ۱ را در تاریخ‌های ۱۴ آبان و ۲۷ آبان ماه و یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ را در ۷ اسفند ۱۴۰۲ و یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ را در ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در آسمان مناطق جنوبی لبنان سرنگون کرده است.

پهپاد هرمس ۴۵۰ از جمله پهپاد‌های شناسایی-رزمی کلاس متوسط ارتش اسرائیل است که نقش موثر و بسیار مهمی در شناسایی مواضع و تحرکات میدانی رزمندگان حزب الله در مرز‌های جنوبی دارد. پهپاد‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۱۰ عملیات تروریستی در جنوب لبنان انجام داده‌اند که منجر به شهادت تعدادی از مقامات ارشد و فرماندهان میدانی حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت شده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله دو روز پیش تصریح کرد که حزب‌الله لبنان به هر تجاوز اسرائیلی قطعاً پاسخ می‌دهد و با هرگونه اقدام تنش‌آمیز مقابله خواهد کرد.

وی افزود: هرگز از رویارویی با دشمن عقب‌نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

<div id="video-display-embed-code_12358510" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2084337/12358510?width=400&height=300"></script></div>



تحلیلگر صهیونیست: برتری هوایی در لبنان را از دست بدهیم، به مشکل می‌خوریم

سرنگونی یک پهپاد پیشرفته دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس ۴۵۰» به دست رزمندگان حزب الله، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است.

تحلیلگر نظامی سایت صهیونیستی «واللا» به سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان واکنش نشان دادند و به سران این رژیم هشدار داد: اگر برتری هوایی خود را بر فراز لبنان از دست بدهیم، این امر به شدت توان ما برای جمع آوری اطلاعات را با مشکل روبرو می‌کند. ما با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که دو ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما