شناسهٔ خبر: 66249401 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مورنین، ربات انسان نمای چری برای رقابت با تسلا و شیائومی معرفی شد + ویدیو

صاحب‌خبر -

شرکت چری با همکاری برند AI MOGA از اولین ربات انسان نمای خود به اسم مورنین – Mornine رونمایی کرد که می‌تواند به رقیب شیائومی و تسلا تبدیل شود. در ادامه با جذاب‌ترین قابلیت‌های ربات مورنین چری همراه می‌شویم.

همکار خوش سابقه شرکت مدیران خودرو یعنی برند چری با برداشتن یک گام بلند در دنیای تکنولوژی، از اولین ربات انسان نمای خود با ویژگی‌های جذاب رونمایی کرد. رونمایی از این ربات، رازها و کدهای مخفی و مرموزی را در پی دارد!

فهرست عناوین:

  • معرفی قابلیت‌ها
  • رقابت با تسلا و شیائومی
  • کاربردهای مختلف
  • تاریخ رونمایی رسمی

معرفی قابلیت‌های ربات انسان نمای مورنین چری

این ربات با همکاری شرکت AI MOGA و برند چری توسعه پیدا کرده و طراحی شده و به لطف بهره گیری از هوش مصنوعی و قابلیت حرکت با سرعت 4 کیلومتر بر ساعت (تقریبا 1.2 متر بر ثانیه)، قرار است در کارهای مختلف در خدمت انسان‌ها باشد. به علاوه همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، ربات مورنین چری در حال معرفی خودرو شاسی بلند چری تیگو 9 بود و به نظر می‌رسد که شاید روزی، جای نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو را هم بگیرد!

ربات انسان نمای چری مورنین ربات انسان نمای چری مورنین

چری ادعا می‌کند که تکنولوژی بیومیمتیک از اصلی‌ترین ارکان پروژه‌ی ساخت ربات مورنین چری به حساب می‌آید تا حس تعامل این محصول با انسان، طبیعی‌تر باشد. تکنولوژی بیومیمتیک به ربات‌ها و ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر، شبیه به انسان باشند و این تکنولوژی به صورت عمده، روی مفاصل و حرکات بازو و بدن ربات تمرکز می‌کند. در کنار تمام این موارد، هوش مصنوعی به ربات انسان نمای چری کمک می‌کند تا با هر فرد، به صورت منحصر به فرد و متمایز از نفرات قبلی، ارتباط گیرد. این تکنولوژی روی ایجاد صدای شخصی سازی شده و نوع برخورد ربات Mornine با هر فرد هم تاثیر می‌گذارد.

رقابت ربات انسان نمای Mornine با تسلا و شیائومی

ربات چری Mornine ربات چری Mornine

شرکت‌های چری، شیائومی و تسلا، از بزرگان صنعت چین به حساب می‌آیند که همواره با هم در رقابت هستند. تسلا به تازگی از ربات انسان نمای خود با نام تسلا اپتیموس Gen-2 رونمایی کرد و شیائومی هم پیش از آن، ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان را به روی صحنه آورد و سپس به سراغ خودرو برقی SU7 رفت تا همه چیز تمام باشد. شرکت چری هم هرچند که میزبان ده‌ها خودرو و زیرمجموعه جذاب در این است، اما از نعمت داشتن ربات انسان نما محروم بود؛ البته تا به امروز!

کاربردهای ربات مورنین چری

ربات چری Mornine ربات چری Mornine

به لطف ترکیب تکنولوژی بیومیمتیک با هوش مصنوعی، ربات ربات انسان مورنین یک گزینه مناسب برای خدمات شهری و صنعتی به حساب خواهد آمد. علاوه بر این موضوع، طراحی زیبا و هنرمندانه‌ ربات مورنین چری به سازندگان این اجازه را می‌دهد تا حتی در خانه‌داری، فروش یا حتی راهنمای فروش و مشاغلی که بیشتر با مشتری سروکار دارند هم فعالیت کند (مانند نمایشگاه‌ها).

تاریخ رونمایی از ربات انسان نمای Mornine

در نهابت به تاریخ رونمایی از ربات مورنین چری می‌رسیم. طبق برخی از اخبار به دست آمده، احتمالا مراسم رونمایی از ربات ربات انسان چری در خلال نمایشگاه خودرو چین صورت می‌گیرد که این نمایشگاه در اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود. همچنین در پایان کار بد نیست اشاره کنیم که شرکت مدیران خودرو طی سال گذشته و با واردات خودروهای NEV چری مثل ام وی ام آریزو 5 برقی یا کراس اور فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی و فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، رگه‌های جدیدی از تکنولوژی را به بازار خودرو ایران وارد کرد. علاوه بر این موارد، باید گفت که شرکت چری در حال حاضر و به لطف مدیران خودرو، با برندهای ام وی ام، فونیکس و اکستریم، میزبان مشتری‌های ایرانی است و در سال جاری هم قصد دارد تا یک برند دیگر یعنی لوکانو را هم به این بازی اضافه کند.

نظر شما