شناسهٔ خبر: 66240999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح مشارکتی گندم آبی (P.V.S) در منطقه نازلو چای شهرستان ارومیه

مدیر زراعت سازمان از اجرای طرح مشارکتی گندم (P.V.S) در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در شهرستان ارومیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر زراعت سازمان از اجرای طرح مشارکتی گندم (P.V.S) در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در شهرستان ارومیه خبر داد وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح بیان کرد: این طرح با همکاری و مشارکت مستقیم کشاورزان پیشرو، مدیریت زراعت سازمان، واحد زراعت شهرستان ارومیه و مرکز نازلوچای اجرا می‌شود که سه رقم گندم سازگار به منطقه در اجرای طرح برای کشت و آزمایش در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی نازلوچای بکارگیری شده است. 

مدیر زراعت سازمان به مزایای این طرح اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش سطح آگاهی کشاورزان، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب از مهمترین مزایای طرح مشارکتی گندم است. 

وی با اشاره به اینکه همه این آزمایش‌ها و بررسی‌ها برای ارقام مختلف گندم در شرایط یکسان انجام می‌شود گفت براین اساس کشاورزان به صورت عینی نتایج مشاهدات خود را ملاک قرار داده و برای کشت یکی از ارقام مختلف گندم به طور وسیع اقدام کرده و بهره وری و صرفه اقتصادی ارقام گندم را برای کشت وسیع مدنظر قرار خواهند داد. 

گفتنی است این طرح در روستای گلمرز از حوزه عمل مرکز نازلوچای شهرستان ارومیه با سه رقم پیشگام، میهن و حیدری و مقایسه دو روش آبیاری غرقابی و استفاده از نوارتیپ اجرا شده است و نتایج آن در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.

نظر شما