شناسهٔ خبر: 66238690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته ۳۲ لیگای اسپانیا؛ توقف بیلبائو در خانه

هفته سی و دوم فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ فوتبال لیگای اسپانیا جمعه ۳۱ فروردین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

هفته ۳۲ لیگای اسپانیا؛ توقف بیلبائو در خانه

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گلز، در اولین بازی هفته تیم آتلتیک بیلبائو در خانه برابر تیم گرانادا با تساوی ۱ - ۱ متوقف شد. ایناکی ویلیامز هافبک غنایی بیلبائو در دقیقه ۶ به اشتباه دروازه خودی را گشود، اما بیلبائو در دقیقه ۲۴ با گل گورکا گوروستا بازی را به تساوی کشاند.
برنامه ادامه مسابقات به این شرح است: 
شنبه اول اردیبهشت: 
سلتاویگو - لاس پالماس 
رایو وایکانو - اوساسونا
والنسیا - رئال بتیس
جیرونا - کادیس
یکشنبه ۲ اردیبهشت: 
ختافه - رئال سوسیداد 
آلمریا - ویارئال 
دپورتیوو آلاوس - آتلتیکومادرید 
رئال مادرید - بارسلونا (داربی ال کلاسیکو)
در تاریخ داربی اسپانیا که از سال ۱۹۰۲ سابقه برگزاری دارد، دو تیم تاکنون ۲۹۸ بار به مصاف هم رفته اند که رئال مادرید ۱۱۱ بار و بارسلونا ۱۲۵ بار به پیروزی رسیده اند. در این بازی‌ها بارسلونا ۵۲۰ گل و رئال ۴۸۴ گل به ثمر رسانده اند. در تاریخ این داربی سرخیو راموس مدافع اسپانیایی رئال مادرید با حضور در ۴۵ دیدار و لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با زدن ۲۶ گل رکورد دار هستند. ژاوی سرمربی تیم بارسلونا از زمان قبول مربیگری این تیم نتیجه ۴ ال کلاسیکو را واگذار کرده است!
دوشنبه ۳ اردیبهشت: 
سویا - رئال مایورکا

در جدول لیگای اسپانیا، تیم رئال مادرید با ۷۸ امتیاز در صدر قرار دارد و به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. تیم‌های بارسلونا (قهرمان فصل قبل) با ۷۰، جیرونا با ۶۵، آتلتیکو مادرید با ۶۱ و آتلتیک بیلبائو با ۵۸ امتیاز در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفتند. تیم رئال سوسیداد با ۵۰ امتیاز ششم است و تیم سویا با ۳۴ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.
در پایین جدول تیم‌های کادیس با ۲۵، گرانادا با ۱۸ و آلمریا با ۱۴ امتیاز در رده‌های ۱۸ تا ۲۰ قرار گرفته اند.۳ تیم پایین جدول به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

نظر شما