شناسهٔ خبر: 66230491 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

صاحب این ماشین هیچوقت برای جای پارک به مشکل نمی‌خورد

صاحب‌خبر -

پیل پی 50، یک میکروکار سه چرخ مربوط به دهه 1960 میلادی است. با وجود این ماشین، صاحب آن هیچوقت به مشکل جای پارک برنمی‌خورد.

در دهه 1960 میلادی، شرکت پیل انجینیرینگ (Peel Engineering) با تولید یک میکروکار سه‌چرخ به نام پیل پی 50 (Peel P50) توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این خودرو سبک و کوچک که حتی به‌سادگی قابل حمل بود، در سال 2010 رسما به‌عنوان کوچکترین خودرو تولید شده در جهان ثبت شد.

با ماشین پیل پی 50، مشکل جای پارک را به فراموشی بسپارید

آن‌طور که در تصاویر زیر از ماشین پیل پی 50 می‌بینید، این خودرو به‌حدی کوچک و سبک بود که افراد می‌توانستند آن را مانند یک چمدان سبک حمل کنند و هرگز هم نگران جای پارک نباشند. گفتنی است که تولید این خودرو در سال 1965 متوقف شد.

البته اگر از این ماشین کوچک خوش‌تان آمده، باید بدانید که پیل پی 50 اخیرا مجددا احیا شده است. البته نه دقیقا به همان سبک، اما حداقل شبیه به آن و با هدف رفع مشکل جای پارک.

در واقع، چند تاجر برای احیای این خودرو همکاری کرده و شرکت جدیدی به نام پی 50 کارز (P50 Cars) احداث کردند تا نسخه مشابهی از خودرو سه‌چرخ محبوب دهه 1960 میلادی را در قالب یک کیت مجددا احیا کنند. ویدیویی از این خودرو را در ادامه تماشا کنید:

خودرو جدید قرار است از یک پیشرانه الکتریکی استفاده کند و نسبت به مدل اصلی، به‌مراتب برای شمار بیشتری از افراد در دسترس باشد.

موتور 4 کیلووواتی نسخه جدید پیل پی 50، قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت است که برای چنین خودرویی کافی به‌نظر می‌رسد. البته جالب است بدانید که می‌توانید موتور 4 کیلوواتی موجود در این کیت را موتور برقی مدنظر خود تعویض کنید. در پایان شما را به تماشای ویدیو دیگری از این خودرو دعوت می‌کنیم:

حتما بخوانید:
تانک جدید روسیه شبیه به لاک پشت است + عکس مینی ون اکسید ۰۸ ؛ عجیب‌ترین محصول چری تا امروز رترو RR1، شاهکار جدید رضوانی با طراحی متفاوت به نمایش گذاشته شد

برچسب‌ها:

نظر شما