شناسهٔ خبر: 66229534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بسیج کارگری

دشمن در عرصه‌های اقتصادی به دنبال التهاب آفرینی است

قم- ایرنا - رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با بیان اینکه دشمن از اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف عصبانی است گفت: التهاب آفرینی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه معیشتی و اقتصادی از شگردهای دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا الله بداشتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: در عرصه‌ علمی جز هشت کشور دارای دانش بومی هسته‌ای هستیم.

وی قرار داشتن ایران جز پنج کشور دارای انرژی تجدید پذیر همچنین برخوردار از دانش نانوتکنولوژی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ایران جز کشورهای سازنده ماهواره‌های فضاپیما است، و در عرصه‌های کشاورزی و امنیت غذایی نیز رتبه اول تا هفتم را دارد.

رئیس بسیج کارگری خاطرنشان کرد: به این توانمندی رسیدیم که با احداث گلخانه‌ها، آب را مدیریت کنیم، و روش‌های کشاورزی مدرن را با کمترین آب اداره کنیم، و مدیریت منابع آب داشته باشیم‌.

وی در ادامه افزود: در علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادین نیز در ردیف پنج کشور جهان قرار داریم، و در بحث خدمات رفاهی و راه و جاده و آب و تلفن هم در میان کشورهای همجوار جز بهترین‌ها می‌باشیم‌.

بداشتی با ذکر این نکته که ایران در زمینه پزشکی جز چهار کشور برتر دنیا است تصریح کرد: ناباروری و فلج اطفال را ریشه‌کن کرده‌ایم، و جز ۱۰ کشوری هستیم که داروهای خاص تولید می‌کنند.

وی رشد ۱۰ برابری کشور در حوزه‌های صنعتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فارغ از پیشرفت‌های کمی، از نظر کیفی هم توانستیم، به جای مونتاژکاری، درون‌سازی و بومی‌سازی را انجام دهیم.

این مقام کشوری با بیان این مطلب که ایران ۱۷ درصد کانی و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید سوخت و انرژی جهان را در اختیار دارد گفت: از شمال و جنوب به دریا راه داریم، هاب‌ انرژی دنیا هستیم که این حاکی از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی است.

بداشتی بیان کرد: این همه موفقیت را به دست آورده‌ایم، چون رهبری فرزانه و مردمی دلسوز داریم، و از نعمت دانشمندان و اندیشمندانی برخورداریم که دل در گرو نظام و انقلاب دارند، امروز توانسته‌ایم فعل توانستن را صرف کنیم.

وی بیان داشت: عصبانیت دشمن به این جهت است که از وابستگی به وارستگی رسیدیم، و برغم همه تگناها به این توفیق‌ها دست پیدا یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها باعث شده تا دشمن کارهای بزرگ ما را کوچک جلوه دهد و دروغ‌پردازی و سیاه‌نمایی کند گفت: مشکل‌ها در کشور وجود دارد، و بر کسی نیز پنهان نیست، اما دشمن بنا دارد، با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، مشکل‌ها را بزرگ‌نمایی و جلوه‌های کاذب به وجود آورد و عظمت‌های دروغین بسازد.

وی در بخش دیگری سخنان، کارگران را جهادگران عرصه‌های کار و تولید توصیف کرد و گفت: بدون نقش‌آفرینی کارگران، جهش تولید صورت نخواهد پذیرفت، بهترین و وفادارترین مردم، کارگران هستند.

وی تاکید کرد: کارگران با حضور جهادی و تفکر بسیجی، نقش بسیار موثری در تولید دارند.

وی کارگران را مظهر خودباوری و استقامت دانست و گفت: کارگران همیشه دنبال سرافرازی و خودکفایی و سربلندی و عزت کشورشان بوده‌اند.

رئیس بسیج کارگری همچنین با بیان اینکه این سازمان به منظور پیشبرد راهبرد رشد تولید برای خود ماموریت‌هایی را تعریف کرده است گفت: بسیج کارگران و کارفرمایان به عنوان قطره‌ای از اقیانوس بسیج، در کنار مردم قرار می‌گیرد و با مردم و برای مردم خدمت می‌کند.

وی با بیان این نکته که گروه‌های جهادی سازمان بسیج کارگری از جنس مردم هستند و در دل واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در حال تلاش‌اند گفت: تحریم‌ها را کارگران بی‌اثر کردند، مشکل‌ها و موانع پیش روی واحدهای تولیدی نیز با کمک این قشر برداشته شده‌است.

طرح هادی در ۲۱۱ روستای قم اجرایی شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم نیز به عنوان دیگر سخنران قبل از خطبه‌های نمازجمعه قم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه عمران روستایی، برای ۲۱۱ روستای موجود در استان، طرح هادی را تهیه و اجرایی کرده است.

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته، در ۸۰ روستای استان طرح هادی اجرایی و بر اساس نیازهای موجود بازنگری شده گفت: برای عمران و آبادانی روستاها، تلاش بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در استان، مقابل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله مقاوم‌سازی شده است، یکی از خدمات بنیاد مسکن، واگذاری زمین به افراد نیازمند است، در سال گذشته ۵۰۰ قطعه زمین روستایی به افراد فاقد زمین واگذار شد.

میرعمادی یادآور شد: واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن با کاربری‌های مختلف و حتی برای اشتغال نیز صورت گرفته است.

وی  گفت: در سال گذشته، یک‌هزار و ۶۰۰ سند برای املاک روستایی استان صادر شد که این کار بسیار بزرگ در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن تلاش می‌کند، به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به صورت سهل‌الوصول تسهیلات ارزان قیمتی را برای روستائیان فراهم کند.

 میرعمادی گفت: به همت دولت سیزدهم، برای احداث مسکن روستایی، مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، در نظر گرفته شده، که خدمت بزرگی جهت تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام رشد تولید با مشارکت مردم گفت: بنیاد مسکن مصمم است، با مشارکت مردم، جهش خوبی در ساخت مسکن داشته باشد.

میرعمادی اضافه کرد: بنیاد مسکن آماده است، با واگذاری زمین و نظارت کردن بر روستاها و شهرهای کمتر از بیست‌وپنج هزار نفر جمعیت، ساخت مسکن را به مردم واگذار کند تا مسکن مورد نیازشان را بسازند.

وی  همچنین اظهار کرد: بنیاد مسکن این استان، در سال جاری در هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی را به متقاضیان تحویل خواهد داد.

وی در بخش دیگری سخنان، تامین زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: بنیاد مسکن به نام حساب صد حضرت امام‌(ره) فعالیت می‌کند، و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۲ نیز از طریق این حساب، مبلغ ۶۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بلاعوض بابت احداث، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن به محرومان و نیازمندان کمک شد.

میرعمادی  اضافه کرد: ۱۲۲ قطعه زمین رایگان نیز به محرومان و خانواده‌های دارای ۲ معلول داده شده، انتظار داریم، خیران و نیکوکاران به حساب صد امام کمک کنند.

وی  یادآور شد: عدالت اجتماعی و دستورهای اسلامی اقتضا می‌کند، با کمک بنیاد مسکن، خانه‌ای مناسب برای اقشار محروم جامعه ساخته شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم  در حوزه شهری، ۱۴ هزار واحد مسکن تحویل جامعه داده است گفت: اکنون در سایت‌های ۱۷ هکتاری و ۲۲ هکتاری مسکن استان، حدود چهارهزار واحد مسکونی در حال ساخت است، که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده، تعدادی دیگر نیز آماده خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: در سایت طایقان هم حدود چهارهزار واحد یک طبقه در حال ساخت می‌باشد، این خدمات بزرگی است که این نظام و این دولت زیر نظر ولی فقیه انجام می‌دهد.

نظر شما