شناسهٔ خبر: 66462508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری بجنورد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ادارات مطالبه دارد 

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان خراسان شمالی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دستگاه ها و نهادهای مختلف مطالبه دارد که بیشترین آن مربوط به دانشگاه‌ها است.

صاحب‌خبر -

یوسف مغروری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه های اجرایی اراده ای برای پرداخت مطالبات ندارند و که باید دستگاه های متولی به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اعتبارات تملک سرمایه ای و یا هزینه ای موضوع مطالبات را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: شهرداری بجنورد بابت اجرای طرح نهضت ملی تولید مسکن با راه و شهرسازی همکاری داشته به طوری که در صدور پروانه های ساختمانی این طرح ۳۰ درصد تخفیف لحاظ کرد.

مغروری ادامه داد: اکنون بابت صدور این پروانه ها ۴۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد اما در پرداخت این میزان مطالبه همکاری وجود ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: درآمدهای شهرداری بجنورد متاثر از رکود ساخت و ساز ها کاهش یافته است از این رو انتظار می رود مطالبات این نهاد خودگردان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان ساخت و ساز در شهر بجنورد در سال گذشته کاهش یافت و میزان درآمدهای حاصل از عوارض پروانه ها نیز در این مدت ۵۰ درصد کاهش دارد.

افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرداری بجنورد

مغروری با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرداری بجنورد در سال جاری نسبت به پارسال گفت: بودجه شهرداری مرکز استان و سازمان های تابعه در سال جاری ۱۶ هزار میلیارد ریال مصوب شد که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۵ درصد از بودجه مربوط به هزینه های جاری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۶۵ درصد بودجه در هزینه های عمرانی تنظیم شد.

وی افزود: در بخش منابع و ردیف های درآمدی، حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ از محل درآمدهای عمومی، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل فروش دارایی‌های سرمایه ای و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل دارایی های مالی تامین می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: ۳۲۰ میلیارد ریال به حوزه کالبدی و شهرسازی، سه هزار میلیارد ریال به حوزه محیط زیست و خدمات شهری، ۱۷۰ میلیارد ریال به بخش ایمنی و بحران، پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بخش حمل و نقل و ترافیک و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش خدمات مدیریت اختصاص یافته است.

به گفته وی همچنین ۴۳۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگی و اجتماعی و ۳۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت بدهی های سنواتی قطعی شده اختصاص خواهد یافت.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما