شناسهٔ خبر: 66226629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چری اومودا 7 در یک قدمی معرفی؛ محصول جدید فونیکس یا لوکانو؟

صاحب‌خبر -

رسانه‌های چینی از محصول جدید چری یعنی کراس اوور جمع و جور اومودا 7 – Chery Omada 7 خبر می‌دهند که به احتمال خیلی زیاد، عضو جدید خانواده فونیکس ِیا لوکانو خواهد بود.

همکار قدیمی شرکت چری در ایران یعنی مدیران خودرو، طی سال جاری قصد دارد تا انواع و اقسام محصولات پرچمدار و جذاب چری را راهی ایران کند. قبلا با محصولات پرچمداری مثل اکستریم VX و کراس اوورهای اکستریم LX و اکستریم TXL آشنا شده بودیم و برند لوکانو هم به لطف محصولات جدید خود یعنی لوکانو 8 و لوکانو 7، جایگاه خود را تقریبا در ذهن ایرانی‌ها پیدا کرده است.

برند فونیکس هم از این غافله عقب نمانده و با فونیکس تیگو 7 پرو مکس و فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی به دل ماجرا زده. حالا خبر رسیده است که شاید یک محصول دیگر هم به این مهمانی اضافه شود! محصولی که ژنتیک و نام فونیکس اف ایکس را دارد اما از کابین بزرگ‌تر و چهره‌ متفاوت‌تری برخوردار است. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ این مهمان جدید یا بهتر بگوییم، خودرو وارداتی جدید چینی به ایران خواهیم رفت.

فهرست عناوین:

  • معرفی کوتاه
  • مشخصات فنی
  • آپشن، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی
  • قیمت و شانس ورود به ایران

معرفی چری Omoda 7

مدیران خودرو چری Omoda 7 مدیران خودرو چری Omoda 7

قبل از شروع کار باید بدانید که فونیکس اف ایکس در کشور چین و اکثر کشورهای جهان با نام چری اومودا 5 شناخته می‌شود. جدا از این موضوع، در حال حاضر تنها یک تصویر از چری اومودا 7 منتشر شده است که اطلاعات جذابی را به ما ارائه می‌دهد. طبق این تصاویر، چری Omoda 7 قرار است در سگمنت کراس اورهای مید سایز یا همان سایز متوسط راهی بازار شود. یعنی اندازه و ابعاد چری اومودا 7 احتمالا شامل 4.5 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.5 متر ارتفاع باشد و فاصله محورها هم به 2.7 متر برسد.

استفاده از چراغ‌های ال ای دی در قسمت جلو و عقب در کنار شیب زیبای سقف و اسپویلر عقب، به ما این وعده را می‌دهد که چری Omoda 7 هم تقریبا هم شکل و شمایل فونیکس اف ایکس باشد؛ البته کمی بزرگ‌تر.

مشخصات فنی چری اومودا 7

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی یا توان چری اومودا7 منتشر نشده است اما افشاگران چینی، اطلاعات خوبی به ما می‌دهند. حدس می‌زنیم که چری اومودا 7 با 2 موتور 1.5 و 1.6 لیتری توربو شارژ راهی میدان شود. هرچند که به لطف فروش فوق العاده فونیکس اف ایکس پریمیوم و هیجان مردم برای خرید فونیکس تیگو 7 پرومکس، احتمالا چری Omoda 7 در نسخه 1.6 لیتری راهی ایران شود.

موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ معروف چری هم کاملا سلیقه ایرانی‌ها را درک کرده و به لطف 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند. گیربکس چری اومودا 7 هم در مدل 1.6 لیتری، قطعا گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه خیس یا همان 7WDCT خواهد بود.

آپشن و امکانات رفاهی

کراس اوور چری اومودا 7 کراس اوور چری اومودا 7

حدس می‌زنیم که آپشن‌ و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چری Omoda 7 با فونیکس اف ایکس پریمیوم تفاوت زیادی نداشته باشند و در این خودرو هم شاهد مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در شیب، اتوهلد و ترمز پارک برقی و … باشیم.

قیمت چری اومودا 7 و شانس واردات به ایران

 

این فاکتور هم هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است اما با توجه به سگمنت و آپشن‌ها، حدس می‌زنیم که قیمت چری اومودا 7 تقریبا در بازه نزدیک به 2 میلیارد تومان حرکت کند.

ما حدس می‌زنیم که برند فونیکس به زودی و در سال جاری، پروژه حضور چری Omoda  7 را در ایران کلید بزند. هرچند که اسم برند جیکو هم در کنار اسم چری Omoda به چشم می‌آید و شانس حضور چری اومودا 7 در ایران با نام ماموت خودرو هم دور از انتظار نیست؛ چرا که خودروهای برند جیکو تحت عاملیت ماموت خودرو و با نام لوکانو، در سال جاری راهی ایران خواهند شد.

نظر شما