شناسهٔ خبر: 66218284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

به‌کارگیری همه ظرفیت‌های راهداری برای بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: در پی بارش باران در روزهای اخیر و وقوع سیل در برخی استان‌ها، همه ظرفیت‌های راهداری برای بازگشایی محورهای مسدود به کار گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان این‌که در بارش‌های اخیر طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین در کشور، ۱۴ استان درگیر بارش باران هستند، گفت: ۳۰۸۶ نفر روز راهدار و ۲۵۴۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری، مشغول فعالیت‌اند.

وی افزود: در مدت یادشده، ۲۶ مسیر غیر شریانی و ۴ محور شریانی مسدود شده است و راهداران در تلاش هستند که این مسیرها را بازگشایی کنند.

به گفته بهرامی‌نیا، محورهای شریانی، گشت-سراوان، بندر خمیر-بندربنگه، نیکشهر-چابهار و ایرانشهر -زهکلوت هستند، همچنین ۵۱۸ محور روستایی شامل ۲ هزار روستا مسدودند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ۳۸۰ مترمکعب عملیات ریزش‌برداری در سطح محورهای کوهستانی انجام شده است، گفت: بیشترین عملیات ریزش‌برداری مربوط به استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان لارستان است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان با بیان این‌که شدت بارش‌ها افزایشی بوده است، گفت: بارش باران در استان‌های هرمزگان، کرمان به‌ویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، ایرانشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان رضوی، یزد، بوشهر خراسان جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری و آذربایجان شرقی دارای شدت قابل توجهی بودند.

نظر شما