شناسهٔ خبر: 66216025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی: ۵۰۰ واحدی تولیدی راکد باید تعیین تکلیف شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۵۰ واحد غیر فعال این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است، اما همچنان ۵۰۰ واحد راکد بوده و باید تعیین تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا: یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی افزود: ۸۹۰ واحد اقتصادی و تولیدی در ابتدای کار دولت سیزدهم به عنوان واحد راکد در این استان شناسایی شد که  تاکنون ۳۵۰ واحد از این تعداد احیا شده است.

وی گفت: خراسان رضوی در شاخص های مانند نرخ مشارکت اقتصادی، بیکاری، صادرات، ترانزیت و سرمایه گذاری نتایج خوبی در سال گذشته کسب کرده و رشد مثبت داشته است.
نظری ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم هزار و ۳۴۲ مجوز در حوزه صنعت و معدن در استان صادر شده که ۷۳۰ مورد پروانه جدید بهره برداری و ۶۱۲ مورد نیز مربوط به طرح های توسعه معادن بوده است.
وی اظهار کرد: ۳۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) بواسطه این مجوزها در حوزه معدن سرمایه گذاری و حدود ۶۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

 مدیریت ناترازی انرژی قطع چند ساعت برق نیست

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: در محدودیت ها و ناترازی های انرژی باید در سطح ملی مدیریت شود، نه اینکه با قطع چند ساعت برق در روز بگوییم برق را مدیریت کردیم. نشست های کشوری نسبت به قطع برق ها اعتراض داشته ایم، این که در قبال کمبودها سریع خدمات را قطع کنیم، هنر نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر با کمبود آب و برق در استان و شرق کشور و ناترازی در این حوزه ها روبرو هستیم، نباید در قبال این وضعیت دچار عدم تعادل و التهاب شویم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر در سالهای گذشته برای رفع این کمبودها کاری انجام می شد، اکنون در بخش های مختلف دچار التهاب نبودیم.

نظری در تشریح روند صحیح مدیریت ناترازی انرژی در مشهد گفت: مگر تیرماه پارسال نگرانی جدی برای کمبود آب نداشتیم، اما با همان تدابیر و مدیریت منابع توانستیم به لطف خدا به کمبود آب و ناترازی شدید آن در مشهد فائق بیاییم.

استاندار خراسان رضوی به برگزاری موفق، مشارکتی و رقابتی انتخابات مجلس در اسفند پارسال اشاره کرد و گفت: از میان ۱۸ نماینده استان ۱۲ نماینده تغییر کرد که این موضوع گویای وجود رقابت جدی در انتخابات اخیر بود.

وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

وی همچنین ضمن تقدیر از اجرای عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایات رژیم صهونیستی بیان کرد: اکنون ایران اسلامی و کشور ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است.

نظری گفت: رژیم صهیونیستی که جعلی بوده و براساس مجموعه های مردمی و اجتماعی شکل نگرفته و سابقه تاریخی ندارد، بواسطه جغرافیای محدود و وابستگی اقتصادی بسیار آسیب پذیر است.

وی اظهار کرد: آنچه این رژیم را تاکنون حفظ کرده قدرت نظامی اش بود که امروز وعده صادق نشان داد، این مولفه و شاخص بارز رژیم نیز پوشالی و سست است.

استاندار خراسان رضوی به طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: دیدیم چگونه در رسانه ها از این رژیم به عنوان مجموعه ای آهنین یاد می کردند، اما با طوفان الاقصی این هیمنه پوشالی فروریخت و اکنون اسراییل به منفورترین رژیم در سطح جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این رژیم خبیث با هدف درگیر کردن همه جهان استکبار، حمله به کنسولگری ایران در سوریه را انجام داد، اما نتیجه معکوس گرفت.

نظری گفت: اکنون اسراییل نه تنها در باتلاق غزه گیر کرده، بلکه مشخص شد، آنان برای مقابله با اقدام تنبیهی ایران نیز وامانده اند و راهی پیش پای خود ندارند.

نظر شما